Надежда Нейнски: Цената на икономическата криза се заплаща в най-голяма степен от безработните
Секция: ИКОНОМИКА
06 Октомври 2011 15:04
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS

Катовице, Полша /КРОСС/ Опростяване на подзаконовите и административни процедури, предоставяне на по-добър достъп до финансиране и подпомaгане достъпа до международните пазари- така президентът на СМСП към ЕНП и член на ЕП Надежда Нейнски формулира основните цели, които трябва да се преследват за подпомагане на европейските малки и средни предприятия. Нейнски представи своите идеи по време на Европейския конгрес на малките и средни предприятия в Катовице, Полша, който се провежда под патронажа на полския президент Бронислав Коморовски и полското председателство на Съвета на ЕС.
Според нея  цената на икономическата криза се заплаща в най-голяма степен от безработните, защото безработицата създава непропорционално по-големи социални и икономически разходи. Затова „трябва да насърчаваме повече иновации и повече предприемачество, защото това означава и повече работни места", аргументира се Нейнски. Според нея нивото на предприемачество и иновации е пряко свързано с това колко успешно може да се намали структурната безработица. „Освен това, МСП имат гъвкави структури и могат по-лесно да запазват и създават работни места, а и да обучават и да повишават квалификацията на своите работници независимо от и дори въпреки скоростта на глобализацията и въвеждането на нови технологии", отбеляза в своето изказване пред авторитетния форум Нейнски.
Тя говори и за достъпа до международните пазари като не напълно проучена, но уникална възможност с осезаеми ползи за малкия и среден бизнес. „Най-очевидният път за достъп на малките и средни предприятия до международните пазари е чрез Интернет. Той е евтин, леснодостъпен и бърз. Въпреки това, се оказва, че използването му е технологическо предизвикателство за европейските малки и средни предприятия. Ще ви дам пример - според изследвания от страна на Комисията, 65% от всички МСП, имат свой собствен уебсайт, 28% от тях могат да получават поръчки онлайн, а само 14% от интернет-страниците им позволяват завършване на цялата сделка онлайн", каза Нейнски. Тя препоръча да се насърчават местните, регионални и международни мрежи от контакти, които помагат на малките и средни предприятия да участват в съвместни дейности с чуждестранни партньори.