София /КРОСС/ До 100 000 компании могат да бъдат регистрирани в новия Националния експортен портал, който стартира на 16 септември. За първите няколко седмици работа са направени 3 500 влизания в него. Това стана ясно по време на пресконференция, където в присъствието на министъра на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков официално бе представена порталът.
Националния експортен портал е изработен със средства от ОП „Конкурентоспособност", а общата му стойност е 73 000 лева. Той е двуезичен - на български и английски, и е по проект на Агенцията за малки и средни предприятия. Според министър Трайков увеличаването на броя на езиците, в които има информация на портала, не е толкова важно, колкото обновяването и допълването на самата информация.
Подобен портал има и за туристическия сектор у нас. За него обаче има разработена кампания за представяне, тъй като е насочен към много крайни потребители, допълни министър Трайков.
77 фирми от хранителната, текстилна, машиностроителната индустрии и електрониката вече имат регистрация в Националния експортен портал. Там те ще намерят икономическа информация за външни пазари и нови партньори. До момента има икономически данни за 15 страни.