Трета международна линия на Летище Пловдив
Секция: НОВИНИ
12 Октомври 2011 09:56
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Трета международна линия на Летище Пловдив

Пловдив /КРОСС/Първият полет по третата редовна международна линия ще е до Франкфурт Хаан и ще бъде на 3 ноември.

Цената на билетите ще бъде около 30 евро средно в едната посока с всички платени такси, уточни Ангелов.

Полетът ще се осъществява два пъти седмично - четвъртък и неделя и ще се обслужва от досегашния превозвач - нискотарифната компания Райън еър.

До момента от летище "Пловдив" се осъществят полети по две редовни линии - до Лондон и Милано. По думите му очаква се всяка от линиите средно за година да "вкара" в страната ни около 30 000 пътника.

Първата редовна линия бе открита през пролетта до Лондон и вече е пълна на 100 процента и в двете посоки.

Летището обмисля да пусне трета линия до Лондон, тъй като пътникопотокът значително се увеличава и в двете посоки. До края на годината се очаква броят на пътниците, обслужени от пловдивската аерогара да надхвърли 100 000 души, като в тази цифра не са включени пътниците от чартърните полети през зимния сезон, коментира Дойчин Ангелов.

Дейността на летището е пряко зависима от специализирания Фонд за развитие на летище Пловдив - Южната врата на България, отбеляза директорът на аеропорта. В него членуват 10 общини от три области, които чрез членски внос подпомагат обслужването на линиите с дотиране на летищните такси.

До момента само община Пловдив, най-голямата от тях, не е внесла членския си внос за тази година, което сериозно спира развитието на летищната дейност, каза Дойчинов. Това наложи да откажа третия полет до Лондон и да прекратя разговорите за линията до Барселона, Испания, коментира директорът на летище "Пловдив".

Таксата на общините се формира на база броя на жителите по 0,50 лева, като таксата на Пловдив е 172 000 лева на година, припомни той. Управителният съвет на фонда е взел решението за втората такса още през февруари и до момента тя не е внесена от Пловдив, независимо от писмата от наша страна.

Към момента няма по-реален и икономически изгоден за региона проект от този, който се реализира чрез фонда на летище "Пловдив", тъй като проучване сочи, че един пътник влязъл в региона чрез летище "Пловдив" остава от 300 до 400 евро за предстоя си, а това са свежи пари в икономиката на региона, заяви Дойчин Ангелов.