София /КРОСС/ Синдикатите в БДЖ се отказаха от искането за нов колективен трудов договор и могат да преподпишат стария, което годишно ще спестява 25 милиона лева. Това стана ясно след поредния кръг от преговори при премиера Бойко Борисов, в който участваха още транспортният министър Ивайло Московски и ръководството на БДЖ. Компромисният вариант за БДЖ минава през незабавно подписване на стария Колективен трудов договор, който изтече преди 4-5 месеца, заяви Пламен Димитров след срещата в Министерски съвет. По думите на Димитров в стария КТД има ясни процедури по отношение на придобивките на хората, заплатите и условията за оптимизация на персонала. Още днес може да се осъществи стъпка напред в стабилизирането на компанията, като се подпише КТД. Към настоящия момент при съкращение, служителят получава обезщетение според стария КТД. Нито лев повече няма да похарчи БДЖ, ако днес подпише споразумението за КТД и това няма да се отрази върху финансовото й здраве, каза още синдикалният лидер.
По време на днешната среща дойде и предложение за закриване на 182 влака по губещи линии на "Българските държавни железници". От спирането на влаковете щели да се спестят 25-26 млн. лв. на година. Не стана ясно обаче дали това ще доведе до съкращения на персонала. Според председателя на КНСБ Пламен Димитров спестените средства "няма да спасят БДЖ". Председателят на борда на компанията Владимир Владимиров обаче обясни, че това са пари на българските данъкоплатци и ако не бъдат спестени, трябва да бъдат компенсирани от бюджетните субсидии. С оптимизиране на графиците и дейностите, с продажбата на скрап ще увеличим приходите и намалим разходите и ще можем да погасим част от натрупаните заеми, каза Владимиров. Владимир Владимиров припомни, че това е условието на Дянков, за да бъде изтеглен държавният заем за БДЖ от 480 млн. лв. от Световната банка. Освен това, ако превозвачът погасява сам част от старите си кредити, новият ще може да се ползва и за инвестиции.
На срещата при премиера ръководството на БДЖ се е съгласило на компромис да събира членския внос от името на профсъюзите, но срещу заплащане. Синдикалните организации са склонни да се подпише действалият доскоро колективен трудов договор в железниците и са се отказали от допълнителните си искания. Въпреки това преговорите по текстовете на договора продължават.