София /КРОСС/ Кампанията прилича на съчетание между ленти и бухалки – лентите ги режем, а бухалките ги носим. Тя е уж лековато скучна, а всъщност подмолна. Това каза социологът Боряна Димитрова, директор на социологическата агенция „Алфа Рисърч”, в интервю за „Панорама”, БНТ, по повод настоящата кампания за предстоящите избори у нас на 23 октомври. Данните на Алфа Рисърч са от преди три седмици, когато се наблюдаваше по-голяма дистанция между водещия Росен Плевнелиев, кандидат за президент на ГЕРБ (38%)и Ивайло Калфин, кандидат за президент, издигнат от БСП (23-24%), Меглена Кунева получаваше 18 на сто от гласовете. Според Димитрова няма т. нар. „вълна”, нямаше бурно мобилизиране на обществените нагласи. По отношение на взрива през дома на журналиста Сашо Диков, Боряна Димитрова коментира, че този тип взривове, които така и не биват разкривани, просто вървят към изхабяване на общественото мнение. Те не променят изборите, подчерта Димитрова. На въпрос как кампанията ще промени страната ни, Боряна Димитрова призова да изчакаме края й. „Не си спомням през последните години да съм виждала кампания с толкова нисък сблъсък, липсва състезателност, а от това губят всички”, посочи още Димитрова.
От своя страна социологът от ГАЛЪП Марчела Абрашева заяви, че кампанията е предвидима. „Дойдохме си на думата. И президентският дебат се сведе до това, което си говорим в последните години – кой е виновен – БСП или ГЕРБ”, посочи Абрашева. Все още има шансове Кунева да се окаже втора. По отношение на взрива пред дома на журналиста Сашо Диков, Абрашева заяви, че това няма да окаже влияние върху тези избори. На въпрос как кампанията ще промени България социологът подчерта, че все пак кампанията е предвидими, говори се за пенсии и магистрали. „Кампанията не ми е симпатична, но има смисъл кампанията да бъде изгледана до края, все пак”, подчерта Марчела Абрашева.