VIVACOM отчита с над 30% увеличение на мобилни абонати
Секция: ИКОНОМИКА
27 Октомври 2011 14:31
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
VIVACOM отчита с над 30% увеличение на мобилни абонати

София /КРОСС/ VIVACOM отчита 1.7% ръст в общите приходи до 231.3 млн. лв. и 6% повишение на приходите само от мобилни услуги за третото тримесечие на 2011 г. спрямо същия период на 2010 г., показва консолидираният отчет на телекома. Компанията регистрира над 4 млн. клиенти, ползващи нейните услуги, съобщават от оператора.

През третото тримесечие на годината VIVACOM бележи над 30% увеличение на мобилните клиенти на годишна база. През юли телекомът прие и 100 000-ния номер, пренесен в мобилната му мрежа, като остава единственият играч на пазара с положителен баланс от пренесени в мрежата си номера. Приходите от мобилни дейта услуги също бележат двоен ръст, а абонатите им са се увеличили с над 180% спрямо същия период през 2010 г.

Компанията поддържа стабилен ръст на приходите при мобилните услуги, като същевременно успя да намали себестойността на самите предлагани услуги и да приложи по-ниски цени към крайните клиенти. Този подход даде доведе до нарастване на клиентската база на VIVACOM и компенсира значително спада в приходите от фиксирана телефония, които се понижават с 1.1% през третото тримесечие на 2011 г. спрямо същия период на миналата година. Операторът продължава да се нарежда на второ място в страната по общи приходи и клиенти.

Печалбата за първите девет месеца на 2011 г. намалява спрямо същия период на 2010 г. и възлиза на 25 млн. лв. Разликата е главно в следствие от намаляване на приходите от фиксирани услуги, намалени цени на дребно и преустановени дейности.

Финансовото положение на компанията остава стабилно с наличност по банкови сметки и банкови депозити в размер на 207.4 млн. лв. в края на третото тримесечие на годината. VIVACOM реализира инвестиционна програма от 600 млн. лв., разпределени в следващите три години, за развитие на услугите и разширяване на инфраструктурата на телекома.

Телекомът се позиционира като интернет доставчик със 100% покритие на територията на България и възможност да предоставя достъп до световната мрежа на места без телекомуникационна инфраструктура след като през септември обяви старта на новата си услуга за предоставяне на сателитен интернет.