Хайка по зимните хижи преди сезона
Секция: ИКОНОМИКА
02 Ноември 2011 10:31
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Хайка по зимните хижи преди сезона

 

София /КРОСС/ Масирани проверки на хижите в зимните курорти стартира инспекторите от Комисията за защита на потребителите (КЗП). Те ще проверят категоризирани ли са работещите туристически спални, хижи и учебни центрове и отговарят ли предоставяните в тях услуги на дадената им категория. На проверка подлежат и прилежащите към хижите заведения за хранене – бюфетите, както и столовите с и без сервитьорско обслужване, съобщават от КЗП. Продължават и проверките в хотелите и заведенията за хранене и развлечения на територията на зимните курорти. В заведенията инспекторите ще следят за наличие на лист и карт-меню, а в хотелите – за предоставяне на ценоразпис на предлаганите в тях допълнителни услуги. Удостоверението за категоризация трябва да е поставено на видно място, за да може туристът да се увери, че посетеният от него обект е категоризиран.

 

Целта на инспекциите преди началото на активния сезон е да се установи актуалното състояние на туристическите обекти, в които се очакват повече посетители през зимата. При несъответствие с нормативните изисквания ще бъдат налагани санкции и вземани необходимите мерки за преустановяване на нарушенията.

 

Полезни съвети:

1. Когато избирате маршрут за планински преход, е добре да се уверите, че хижите, през които планирате да преминете, работят. Справка можете да направите в регистъра на категоризираните туристически обекти, публикуван на сайта на бившата Държавна агенция по туризъм в секцията „Национален туристически регистър”: http://www.tourism.government.bg/files/info_tour/file_400_bg.xls

2. За да не останете разочаровани от условията, следва да се запознаете с различните видове туристически хижи и разликите в качеството на предлаганите в тях услуги.

Туристическата хижа, например, е обзаведена с мебелировка, съоръжения, съдове и прибори от първа необходимост за самостоятелно обслужване. Туристическата спалня има най-необходимата мебелировка за предлагане на основни и допълнителни туристически услуги и предоставя туристическа, краеведска, екологична и друга информация. Туристическите хижи и спални могат да бъдат категоризирани от един до три еделвайса.

Туристическият учебен център е оборудван за провеждане на обучение по различни видове туризъм, алпинизъм, ориентиране, спелеология, водни ски и други спортове. Разполага с учебни и спортни зали, методични кабинети, библиотека и др. Той може да бъде с категория два или три еделвайса.

 

3. Различните видове заведения за хранене към туристическите хижи също предлагат различно ниво на обслужване.

Туристическата столова предлага ограничен асортимент от кухненска продукция, сладкарски, тестени и други изделия, пиво, топли и студени безалкохолни напитки предимно на самообслужване. Туристическият бюфет разполага с ограничен асортимент от готови и пакетирани хранителни стоки, студени и топли сандвичи, тестени и захарни изделия, пиво, топли и студени напитки. Туристическите столова и бюфет са с категория един или два еделвайса.

Туристическата столова със сервитьорско обслужване има разнообразен асортимент от кухненска и сладкарска продукция, безалкохолни и алкохолни напитки, пиво, топли напитки и др. Освен това за нея са задължителни лист- и карт-менюта, мека мебел, украса, гардероб и др. Тя е два или три еделвайса.

 

4. Ако планирате почивка в планински хотел, е добре предварително да съберете повече информация за няколко алтернативни обекта, които отговарят на Вашите нужди. Проверете дали тези обекти са категоризирани и какви са условията в тях и допълнителните услуги, които евентуално бихме желали да ползвате. Съветваме Ви да потърсите в интернет форуми мнения на хора, които вече са ги посетили, за да се запознаете с техните впечатления от престоя им там.

 

5. Най-добрият вариант е да направите своята резервация през регистриран туроператор. Изискайте от него сертификата за застраховка, която да покрие отговорността му за причинени вреди вследствие неразплащане с контрагентите му, неплатежоспособност или несъстоятелност. Настоявайте предварителната информация за избрания от Вас пакет да Ви бъде предоставена в писмен вид, да Ви бъдат издадени договор за пътуването и ваучер, както и документ за платената сума.