/КРОСС/ Интересът към малките автомобили расте с впечатляващи темпове, тъй като в големите европейски столици става все по-тясно, а местата за паркиране са ограничени. Именно в този момент в гамата на Volkswagen се появява нов малък модел, който е идеологически наследник на спрения през 2005 г. хечбек Lupo.
През 2007 г. германците показаха любопитния концептуален модел Volkswagen Up, а серийният модел беше представен на автосалона във Франкфурт преди повече от месец. Външно Up почти не се различава от прототипа. Дължината му е едва 3,54 м, широчината - 1,64 м, височината - 1,49 м, а междуосието е цели 2,42 м. Въпреки малките външни размери създателите на Up са използвали компетентно вътрешното пространство. Отваряйки вратата на водача, се сещам за приказката „Дядовата ръкавичка", тъй като в четириместния салон за кратко пътуване ще се съберат дори и 5 човека. Зад черната багажна врата се крие товарен обем от 251 л, който нараства до огромните 951 л при сгъване на задните облегалки. Освен това при сгъване на предната седалка до водача може да се превозват предмети с дължина до 2 м. Всичко в салона на Up е добре познато от актуалните модели на Volkswagen, като веднага се разпознават уредите за управление на климатика и фаровете, лостчетата зад волана и бутоните. Интериорът на Up е освежен с добавянето на гланцирана повърхност върху таблото в цвета на купето. Приборният панел е с огромен кръгъл скоростомер, а отляво и отдясно са съответно по-малките оборотомер и индикатор за горивото. Воланът се регулира само по височина. Впечатление прави 5-инчовият сензорен дисплей на навигационната система Navigon. Устройството е забележително с това, че се демонтира лесно от колата и може да се използва като мобилна навигация. Освен това може да служи за мултимедийна система и може да се свързва с телефона чрез Bluetooth и да възпроизвежда музика и видеофайлове от SD карта. На цветния дисплей могат да се разглеждат и снимки. При наличие на заден парктроник неговите показания също се появяват на екрана.
Засега Volkswagen Up се предлага единствено с 3-цилиндров бензинов двигател с обем 1,0 л с две мощности от 60 и 75 к.с. Разликата между тях е само в електронния блок на управление, като максималният въртящ момент от 95 Нм в интервала 3000-4300 об/мин е еднакъв и за двата варианта. Скоростната кутия е 5-степенна механична, но срещу доплащане ще се предлага и 5-степенна роботизирана кутия с автоматично превключване на скоростите, пише "Монитор". Догодина на пазара ще се появи Up на газ с 68 к.с., а по-нататък ще има и e-Up с електрозадвижване. Дизел на този етап не се планира.