Volkswagen Up - удобен и практичен за европейските столици
Секция: Технологии
05 Ноември 2011 08:27
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Volkswagen Up - удобен и практичен за европейските столици

/КРОСС/ Интересът към малките автомобили расте с впечатляващи темпове, тъй като в големите европейски столици става все по-тясно, а местата за паркиране са ограничени. Именно в този момент в гамата на Volkswagen се появява нов малък модел, който е идеологически наследник на спрения през 2005 г. хечбек Lupo.

През 2007 г. германците показаха любопитния концептуален модел Volkswagen Up, а серийният модел беше представен на автосалона във Франкфурт преди повече от месец. Външно Up почти не се различава от прототипа. Дължината му е едва 3,54 м, широчината - 1,64 м, височината - 1,49 м, а междуосието е цели 2,42 м. Въпреки малките външни размери създателите на Up са използвали компетентно вътрешното пространство. Отваряйки вратата на водача, се сещам за приказката „Дядовата ръкавичка", тъй като в четириместния салон за кратко пътуване ще се съберат дори и 5 човека. Зад черната багажна врата се крие товарен обем от 251 л, който нараства до огромните 951 л при сгъване на задните облегалки. Освен това при сгъване на предната седалка до водача може да се превозват предмети с дължина до 2 м. Всичко в салона на Up е добре познато от актуалните модели на Volkswagen, като веднага се разпознават уредите за управление на климатика и фаровете, лостчетата зад волана и бутоните. Интериорът на Up е освежен с добавянето на гланцирана повърхност върху таблото в цвета на купето. Приборният панел е с огромен кръгъл скоростомер, а отляво и отдясно са съответно по-малките оборотомер и индикатор за горивото. Воланът се регулира само по височина. Впечатление прави 5-инчовият сензорен дисплей на навигационната система Navigon. Устройството е забележително с това, че се демонтира лесно от колата и може да се използва като мобилна навигация. Освен това може да служи за мултимедийна система и може да се свързва с телефона чрез Bluetooth и да възпроизвежда музика и видеофайлове от SD карта. На цветния дисплей могат да се разглеждат и снимки. При наличие на заден парктроник неговите показания също се появяват на екрана.

Засега Volkswagen Up се предлага единствено с 3-цилиндров бензинов двигател с обем 1,0 л с две мощности от 60 и 75 к.с. Разликата между тях е само в електронния блок на управление, като максималният въртящ момент от 95 Нм в интервала 3000-4300 об/мин е еднакъв и за двата варианта. Скоростната кутия е 5-степенна механична, но срещу доплащане ще се предлага и 5-степенна роботизирана кутия с автоматично превключване на скоростите, пише "Монитор". Догодина на пазара ще се появи Up на газ с 68 к.с., а по-нататък ще има и e-Up с електрозадвижване. Дизел на този етап не се планира.