Стартира процедурата за първия голям проект за е-правителство
Секция: БЪЛГАРИЯ
10 Ноември 2011 14:47
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Стартира процедурата за първия голям проект за е-правителство

София /КРОСС/ Днес МТИТС обяви най-голямата обществена поръчка за осъществяване на е-правителство у нас. Документацията с предмет: „Развитие на административното обслужване по електронен път", вече е качена на страницата на институцията. Бюджетът е 18 млн. лева, а заданието е разделено на 5 обособени позиции: „Анализ, идентифициране и вписване на първичните администратори на данни и техните услуги в регистрите на ЕП"; „Реализиране на приоритетни административни услуги за централната администрация"; „Реализиране на приоритетни административни услуги за общинската администрация";„Разработване на референтен модел на архитектура за централните администрации и общинските администрации"; „Усъвършенстване на портала и доизграждане на системата на електронното правителство във връзка с административно обслужване". Кандидатите имат 52 дни да разработят своите проекти.

За първи път ИТ компаниите от бранша имаха възможност да обсъдят процедурата с ресорния заместник-министър в деня на нейния старт. Валери Борисов се срещна с представители на четирите браншови организации - БАИТ, БАСКОМ, ИКТ Клъстер и Българската уеб асоциация.

„Това не е само проект за 18 млн. лв., а възможност тези средства да бъдат инвестирани с разум, идеи и визия. Призовавам ви да дадете най-доброто, на което сте способни при разработването на проектите, за да може максимално бързо и ефективно гражданите да усетят ефекта от реалния старт на е-правителството" - каза заместник-министър Борисов на срещата.

Участниците се обединиха около позицията, че срокът от 8-10 месеца е достатъчен, за да се положи основата на реално работещо е-управление.

Борисов обяви и първата реална стъпка - очаква се до края на ноември да заработи е-обмен на документи между държавни институции. На този етап ще се включат министерствата на транспорта, информационните технологии; на икономиката, на енергетиката и туризма, на външните работи и Агенция „Пътна инфраструктура".

Една от следващите конкретни цели, обявени от заместник-министъра, е до 6 месеца да бъдат създадени условия за подаване на годишни финансови отчети на едно място, а не както досега в данъчна администрация, НСИ и Агенция по вписвания. Работи се активно с администрациите на Министерството на правосъдието, Агенцията по вписвания и Националния статистически институт, за да стане това възможно.

В края на ноември ще пристигне и първата официална делегация от Естония по темата за е-правителството, с която ще бъдат обсъдени детайлите и възможностите за съвместна работа.

Валери Борисов обяви пред браншовите организации приоритетите си: максимално наваксване на изоставането от последните години; диалог с бизнеса с цел преодоляване на тесните корпоративни интереси в името на голямата обща цел - работещо е-управление; драстично подобряване на координацията между институциите в централната администрация в областта на е-управление; постепенно преодоляване на „феодалното", собственическо отношение към информационните системи, което част от администрациите в държавата демонстрират; най-ефективно използване на ограничените финансови средства за е-управление.

Следващата седмица ИТ организациите ще излъчат двама свои представители, които да се включат активно в срещите на Работната група за е-управление.

„Само в активен диалог с ИТ бизнеса можем да постигнем резултати. Натрупано е огромно закъснение, което можем да наваксаме само заедно", каза на срещата заместник-министър Борисов.