Орлин Спасов: Медиите все повече започват да действат като предприятия
Секция: БЪЛГАРИЯ
14 Ноември 2011 14:48
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Орлин Спасов: Медиите все повече започват да действат като предприятия

Едва 10% от журналистите декларират, че не е имало никакъв натиск върху тях и върху медията, в която работят

 

София /КРОСС/ По време на изборите медиите постигнаха влияние, аналогично на купуването на гласове. Създаде се "сива" медийна икономика, която търгува с медийни послания до степен на масово продуктово позициониране. Това заяви по време на представянето на доклада на Фондация "Медийна демокрация" шефът й Орлин Спасов. По думите му българските медии все повече започват да действат като предприятия, за които е важно да си осигурят съответните поръчки. Самата журналистика по време на кампанията се трансформира в обикновена офис активност - за днес трябва да се обработят например определен брой информационни единици, следва се определена политика към определени публики и клиенти, без особена възможност за импровизация и инициатива.

От представените днес данни стана ясно още, че едва 10% от журналистите у нас декларират, че не е имало никакъв натиск върху тях и върху медията, в която работят. Половината от журналистите в България са били обект на политически натиск по време на предизборната кампания. Върху други 40% е имало икономически натиск, показва проучване на Асоциацията на европейските журналисти, сочат още резултатите от изследването на Фондация "Медийна демокрация".

Не кандидатите за президент, а партийните лидери Борисов и Станишев са се изказвали най-често в медиите по време на предизборната кампания, става ясно още от оповестените днес данни. В хода на официалната кампания премиерът Бойко Борисов е бил най-споменаваното лице в медиите. След него се нареждат кандидатите за президент Росен Плевнелиев и Ивайло Калфин. Отношението на пресата към Борисов е устойчиво позитивно. Подобно е отчетено и към кандидата на управляващите. Публикациите за Волен Сидеров и Меглена Кунева също са били силно негативни, особено в жълтата преса.