ВМРО-НИЕ: Колапсът на БДЖ е доказателство за липсата на икономика
Секция: ПОЛИТИКА
16 Ноември 2011 11:32
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
ВМРО-НИЕ: Колапсът на БДЖ е доказателство за липсата на икономика

София /КРОСС/ Колапсът на БДЖ е поредното доказателство за липсата на икономика в страната. Предлаганите големия съкращения на персонала и линиите на различни влакове няма да решат проблемите в една структура, чийто основен проблем е контролът и организацията на работа. Не съкращения на работещи в държавните железници или маршрути ще доведат до качествена промяна в предлаганата услуга, а начина по който тя е управлявана и развивана, категорично са от ВМРО-НИЕ.  Според тях проблемите в системата на железниците са дошли от управлението на транспортния министър Краус, който лансира автотранспорта за сметка на БДЖ. Макар бърз и удобен, автотранспортът не може да замени изцяло железопътния транспорт, който, оставен в годините на естествен разпад, стана неконкурентноспособен, допълват те.

Инвестициите в подвижния състав - локомотиви и вагони за превоз на товари, през последните 15 години са нулеви. Сключвани са нерентабилни договори с товародатели, ползвали се от услугите на БДЖ при отстъпки до 70%. Кой ще поеме отговорност за това? Кога управлението на БДЖ ще въведе ред в продажбата на билети от персонала? Необходимо е прекратяването на порочната практика продадените билети да са 1/3 от броя на пътниците, подчертават от ВМРО-НИЕ.

Според тях никой не е потърсил сметка за това, че по време на ембаргото стотици вагони бяха продадени в Сърбия, натоварени с петролни деривати и жито. Никой не каза как БДЖ ще получи дължимите суми от комбинат „Кремиковци". Не е ясно кога държавата ще изплати държавната субсидия в размер на 140млн. лв. на БДЖ за пътническите превози, при условие, че има договор за субсидиране до 2025 г.
След спиране на 150 возила по различни направления, не е ясно кой ще гарантира опазването на инфраструктурата - гари, контактна мрежа, релси, прелезни съоръжения - от посегателства и ликвидация.
Какво ще стане с населените места, където единственият транспорт до общински и областен център е железопътен, никой не се наема да прогнозира.
Дори в редуциран състав, БДЖ няма да се превърне в ефективна структура, ако продължава да е „бездънна яма", в която се наливат и изчезват милиони. Само ще се удължи във времето нейната агония, подчертават от партията.