Министерство на транспорта: „Дънди Прешъс" не плаща наем на НКЖИ и разрушава пътищата в Златица
Секция: ИКОНОМИКА
22 Ноември 2011 09:27
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Министерство на транспорта: „Дънди Прешъс" не плаща наем на НКЖИ и разрушава пътищата в Златица

/КРОСС/ В съвместна проверка на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и Граждански кризисен щаб бяха установени редица нарушения, системно извършвани от златодобивната компания „Дънди прешъс металс" на територията на жп гара Златица и град Златица. Канадската компания не е плащала наем за ежедневното ползване на 260 кв. м. разтоварище на бедстващото държавно предприятие НКЖИ, за което е съставен акт от МТИС по чл. 326 от ЗЗД. Увредила е автомобилните подходи към гарата, изградени със средствата на данъкоплатците в гр. Златица и е превозвала през годините товарите си в нарушение на пътните знаци за тонаж до 16 тона, за което подлежи на санкции от ИА „Автомобилна администрация". Изоставила е без грижа на добър стопанин дерайлирал козлови товароподемен кран, който заплашва живота и здравето на пътниците и гражданите и е даден срок за преместването му до 05.12.11. Затлачила е колекторните шахти за дъждовни води, за което подлежи на санция от ИАОС.

Според държавния контролен орган „Дънди Прешъс Металс" трябва да преустанови дейността си на разтоварището на жп гара Златица, с която е компрометирала градската среда и възпрепятствала дейността на жп гарата и е препоръчал да премести разтоварището си на заводска гара „Пирдоп", за което железопътния преводвач „Ди Би Шенкер Рейл България" вече е декларирал готовност.
Резултатите от съвместната проверка между активни граждани и публична администрация в лицето на МТИС спрямо лоша практика на чуждестранен инвеститор в България се оценява от сдруженията и фондациите на Коалиция за устойчиво развитие като пример за пълноценно взаимодействие на отделните сектори в гражданското общество, работещо по принципите на устойчиво развитие на Лисабонския договор и Цели на хилядолетието на ООН.