ВМРО-НИЕ подкрепя протестите в железниците
Защо държавата реши да продава печелившият отрасъл „товарни превози” вместо да го отдаде на концесия и запази собствеността, пита лидерът на ВМРО-НИЕ
Пловдив /България/ Имаме съмнения, че за БДЖ се готви процедура от типа „разбойническа приватизация”, заяви на пресконференция в Пловдив днес лидерът на ВМРО-НИЕ Петко Атанасов, съобщиха от пресцентъра на организацията.
Той декларира, че ВМРО-НИЕ твърдо застава зад протеста на железниците, но изрази недоумение от факта, че у нас се готви разпродажба на отрасли на БДЖ при положение, че европейската директива предвижда 70% от превозите да се поемат от ЖП-транспорт, а останалите 30 на сто – от алтернативен. Недоумяваме защо държавата реши да продава печелившият отрасъл „товарни превози” при положение, че може да го отдаде на концесия и така да запази държавната собственост върху този отрасъл, посочи още Атанасов.
По думите му приватизацията на този отрасъл ще означава, че се приватизира една 50-годишна национална инвестиция, каквато е релсовия път. По-разумно, според него, е както товарните превози, така и дейности, които са губещи, са се приватизират, вместо да се продават, за да си запази държавата собствеността.
Екип от икономисти на ВМРО-НИЕ подготвя мащабна програма за икономическото развитие на страната, съобщи още Петко Атанасов.
Документът ще бъде готов до две седмици. Защото сега в България реформа не се провежда, страната ни затъва, в рецесия сме. Псевдореформата, което се прави е единствено рязане на бюджет – 15 % по-малко, 30% по-малко, това е бакалска реформа, допълни Петко Атанасов.
/НИ/