Жепейците набират скорост
Секция: ИКОНОМИКА
24 Ноември 2011 11:56
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Жепейците набират скорост

 

София /КРОСС/ Обобщени данни на КТ „Подкрепа” и КНСБ към 11.30 ч. по повод започналата рано тази сутрин безсрочна ефективна стачка на работниците и служителите от българските железници.

Нито един влак не тръгна от Централна гара София от началото на стачката. От 78 влака, които са били в движение преди 8.00 ч., са спрели 74. От 123 влака по разписание в цялата страна към 10.30 ч., които е трябвало да тръгнат или са били в движение от преди началото на стачката, са спрели 110.

Работодателят подложи на безпрецедентен натиск стачниците на много места в страната. Във Варна в противоречие на ЗУКТС бе приложен локаут, като 6 превозни бригади бяха подменени с резервни – действие, което законът забранява. Целият ръководен и среден апарат на Инфраструктурата бе изпратен в гарите, където хората са обявили, че ще стачкуват. Началник гарите са поели функциите на първо лице Ръководител движение, което също е локаут.

Нарушават се нормативните актове на БДЖ, както и правилата за безопасност на движение, като напр. влакът „Чайка експрес” от Бургас за София се движи от началника на влака, въпреки че бригадата кондуктори са обявили, че стачкуват и не са подали сигнал „готово”.

В драстично противоречие с правилата за безопасност на движението директорът на НК”ЖИ” г-н Ламбрев е разпоредил в Горна Оряховица стачкуващият ел. диспечер да бъде заменен с друг служител без необходимата квалификация и правомощия по организация на движението. Стачкуващият служител остро се е възпротивил, че тези действия застрашават живота и сигурността на пътниците, което е принудило директорът да отмени своята заповед.

В Плевен също е приложен локаут като стачкуващите Ръководители движение първо лице са заменени с други. Същият натиск и закононарушения са приложени и в Пловдив като е иззета инструктажната книга на стачкуващия дежурен инструктор и е направен опит да бъде заменен от друг служител. Опитът е бил неуспешен, тъй като и другият служител е отказал и е заявил, че стачкува. В Пловдив има и други случаи на локаут, за което регионалният железничарски синдикат е внесъл искове в съда.

На гара Костенец началник влака на експреса Пловдив-Враца е заявил, че стачкува, но машинистът е потеглил, въпреки че не му е подаден сигнал „готово”, което е недопустимо и незаконосъобразно. В цялата страна са изпратени заплашителни писма с обратни разписки до членове на стачните комитети, в които се твърди, че стачката е „незаконна” и има заплахи за дисциплинарно уволнение.

Стачката набира скорост и среща широка подкрепа в цялата страна. Гражданите разбират, че не работниците и служителите в БДЖ са виновни за тежкото състояние на българските железници. Нещо повече, пътниците в международния влак за Истанбул, на които стачниците с чаша чай са се извинили за причиненото неудобство, са ги подкрепили до един.