БДЖ към протестиращите: Не стачкувайте, на ръба сме
Секция: ИКОНОМИКА
25 Ноември 2011 07:57
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
БДЖ към протестиращите: Не стачкувайте, на ръба сме

София /КРОСС/ Нашата информация е от диспечерите и от инфраструктурната компания, а не знам синдикатите откъде имат информация кои влакове са спрели през вчерашния ден. Това каза Владимир Владимиров, председател на Надзорния съвет на БДЖ, в интервю за БНТ, по повод на ефективната безсрочна стачка в БДЖ. Владимиров заяви, че в товарни превози има частична стачка. Според Владимиров най-големите загуби идват от това, че клиентите на железниците се преориентират към автобусите или друг транспорт. По думите на Владимиров ако има още 10 – 14 дни стачки, клиентите на дружеството трайно ще се ориентират към алтернативен транспорт. Владимир Владимиров обясни, че дружество губи по 200 хил. лв. приходи, но ще има и спад на разходите и няма да има загуба. Владимиров уточни, че стачката не може безкрайно дълго време да продължи. „Тази стачка е директно насочена срещу работниците”, подчерта още председателят на Надзорния съвет на БДЖ и добави, че железничарите трябва да подкрепят реформите, а не да стачкуват. „Стачката ни тласка към фалит”, поясни още Владимир Владимиров. „Не стачкувайте, на ръба сме”, призова Владимиров. „Ние ще си подадем оставката, ако доведем БДЖ до фалит. Не се притесняваме да си подадем оставките, но няма да го направим в ущърб на железниците”, посочи Владимиров.

 

От своя страна Георги Ангелов, старши икономист в Институт „Отворено общество”, заяви, че проблеми в БДЖ има. Според него вместо да се сближават позициите, те се разграничават. Синдикатите трябва да са наясно, че ако кредиторите си вземат вагоните и локомотивите, то стачка ще има всеки ден, поясни Ангелов. По думите му всички губим от стачката в железниците. С всеки ден БДЖ губи пазарен дял. Според Ангелов е по-добре да подкрепят част от реформите, но да не блокират развитието на БДЖ.

 

Валентин Никифоров, вицепрезидент на КНСБ, каза, че позициите могат да бъдат сближени, само ако има преговори. Проблемът в системата на БДЖ е мениджърският екип, обясни Никифоров. „Това, което се извършва в БДЖ, е геноцид”, добави той и подчерта още веднъж, че ако няма преговори, стачката продължава.