Стокхолм, Швеция /КРОСС/ Около 40 процента от учениците с имигрантски произход в Швеция завършват начално училище с лоши оценки и без възможност да се запишат в националните програми в гимназиите, предаде кореспондентът на МИА от Гьотеборг, цитиран от "МРТ".
Броят на тази категория ученици в Швеция рязко се е увеличил през последните десетина години, посочват местни медии.
Те припомнят, че към началото на 90-те години на ХХ в. процента на имигрантските деца, завършващи основно образование в страната е бил 25 процента, след което само за 15-тина години той е нараснал до повече от 40%.
Същевременно в шведски медии се появиха и писма от родители на деца, учили заедно със имигранти. В голяма част от тях се посочва, че те нарочно не пускат децата си на училище, ако те учат в т.нар. "смесени" паралелки, тъй като по техните думи, малчуганите нямат "еднаква изходна база".
/НИ/