Затягат контрола над личните данни във Facebook
Секция: Технологии
30 Ноември 2011 18:12
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Затягат контрола над личните данни във Facebook

/КРОСС/ Социалната мрежа Facebook стигна до споразумение с американската Федерална търговска комисия (FTC) в разследването за нарушаване на правата за защита на личните данни на потребителите, съобщи Ройтерс.

Споразумението е във връзка с промени в настройките за поверителност, въведени от Facebook през декември 2009 г., които направиха данни от профилите на потребителите (като име, снимка, град, пол и приятели) публични по подразбиране.

След недоволството на повечето потребители няколко адвокати, начело на които застана организацията Electronic Privacy Information Center, подадоха жалба до Федералната търговска комисия за нечестни и измамни промени.

Вчера комисията съобщи, че преди компанията е заблуждавала своите потребители и е време тя да се откаже от подобен подход и да се подложи на независими частни одити през следващите 20 години в областта на защитата на личните данни. Освен това Facebook трябва да иска изричното съгласие на абонатите си преди да променя общите условия за защита на личните данни.

В блога си изпълнителният директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг написа, че ще направи Facebook лидер по отношение на прозрачността и личните данни. Ще бъдат назначени двама нови мениджъри, които да отговарят за това.

Споразумението с Facebook е част от по-широк натиск на правителството върху компаниите да станат по-отговорни към личните данни, които събират, съхраняват и използват за бизнеса си.

Миналата година федералната комисия призова за развитие на незаписваща система, която ще направи по-лесно за интернет потребителите да защитят дейността си в мрежата срещу проследяване.

В началото на 2011 г. и Google се споразумя с регулаторните институции на САЩ, разследващи проблемите, свързани с неприкосновеността на информацията, появили се в нейната социална мрежа Buzz. Google се съгласи да провежда политика на пълна неприкосновеност на данните на своите потребители и да допуска властите да извършват независими одити на тази политика на всеки 2 от следващите 20 години.

Федералната търговска комисия реши, че Google е измамил своите потребители, карайки ги да вярват, че могат да се откажат от участие в Buzz. Данни на тези потребители, които са се отписали от мрежата, обаче все още присъстват в някои нейни части. Междувременно компанията взе решение да закрие Buzz.