Електронният обмен на документи между пет държавни администрации вече е факт
Секция: БЪЛГАРИЯ
06 Декември 2011 12:29
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Електронният обмен на документи между пет държавни администрации вече е факт

София /КРОСС/ Премиерът Бойко Борисов и министърът на транспорта Ивайло Московски днес дадоха старт на електронен обмен на документи между пет държавни администрации  От днес системите за оборот на документи в Министерството на транспорта, МВнР, Министерството на икономиката, Агенция "Пътна инфраструктура" и ДП "Ръководство въздушно движение" вече изпращат и получават документи по електронен път. Електронният обмен спестява време, повишава ефективността на администрацията и намалява разходите на ведомствата, каза по време на демонстрацията министър Московски, предаде БНР. Той добави, че това е една от първите сериозни стъпки за наваксване на изоставането от последните години в областта на електронното управление. Министърът даде пример с документооборотната система в министерството си. От въвеждането й през 2003 г. досега в нея са обработени над 370 000 документа. От началото на тази година в системата са постъпили 48 366 броя документи. След старта на електронния обмен с други администрации, само Министерството на транспорта ще спести най-малко 300 000 лв. годишно за куриери, които носят на ръка хартиените документи. Според премиера Борисов това е пътят към електронното правителство. С тази система можем да намерим точно виновния за липса на отговор на документ, поясни министър-председателят, тъй като системата регистрира всяко движение на документа, дата, час и др.