Трайков: Трябва да помислим за предлагане на безплатни електронни подписи
Секция: БЪЛГАРИЯ
06 Декември 2011 13:58
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Трайков: Трябва да помислим за предлагане на безплатни електронни подписи

София /КРОСС/ На всеки пазар има търсене и предлагане. В момента обсъждаме как да увеличим предлагането на електронни услуги, но трябва да се стимулира и търсенето. Затова е добре да помислим да даваме безплатен електронен подпис на всеки българин, който го поиска. Това предложи министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков по време на демонстрация на възможностите за електронен обмен на информация между държавните институции. МИЕТ е едно от петте ведомства, чиито деловодни системи са синхронизирани за получаване и изпращане на кореспонденция помежду им по електронен път. В системата са включени още МТИТС, МРРБ, МВнР и АПИ.
На представянето присъстваха премиерът Бойко Борисов, министри и представители на държавни институции. Обменът на документи по електронен път е първи етап от въвеждане и реалното функциониране на електронното правителство.
Целта на МИЕТ е до края на първото тримесечие на 2012 година да имаме портал за електронно деловодство, през който всички граждани и фирми да могат да подават документи, подписани с електронен подпис, в деловодството на министерството, допълни Трайков. Това е една от мерките за подобряване на бизнес средата и за ефективна и прозрачна администрация.
Чрез планираното въвеждането на електронно деловодство в МИЕТ всеки гражданин ще може да следи докъде е стигнала неговата преписка и да получава бързо, лесно и удобно отговори от администрацията. В рамките на 2012 г. планираме да намалим с 80% вътрешно-ведомственият обмен на хартиени документи и да въведем пет електронни услуги в туризма, подчерта Трайков.
Действащото електронно управление ще намали административната и регулаторна тежест за бизнеса, ще улесни обслужването на хората, ще повиши прозрачността и ефективността на работа на администрацията. Електронният обмен на данни и документи пести време и пари на бизнеса от една страна и от друга - ще оптимизира документооборота и ще понижи разходите да получаване и предоставяне на административни услуги.