София /КРОСС/ Учебниците са пълни с текстове, които не отговарят на възрастта на децата. Това твърдят 80 на сто от учителите в проучване, направено по искане на Комисията за защита от дискриминация. Най-тежко е положението в началния курс, където 20 на сто от преподавателите са критични към учебниците. В прогимназията текстове, несъответстващи на годините на децата, има предимно в часовете по химия и физика, следвани от историята, пише в. „Стандарт”. Неразбираеми четива пък има най-много в учебниците по български и литература, твърдят 42,6 на сто от преподавателите по този предмет. Едва 34% от педагозите твърдят, че не са срещали фактически грешки в учебниците. Според 62 на сто от тях учебното съдържание е остаряло. Най-лошо е положението в това отношение в учебниците по история, география, информатика, стари били и нормативите по физкултура. Най-критични са младите преподаватели - при тях цели 90 на сто смятат, че им се налага да преподават стари неща.