"Български пощи" приключва 2011 година на загуба
Секция: БЪЛГАРИЯ
15 Декември 2011 17:01
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
"Български пощи" приключва 2011 година на загуба

София /КРОСС/ 2011 година ще завършим с отрицателен резултат. Една от причината е либерализацията на пазара. От началото на 2010 година "Български пощи" оперират на либерализиран пазар, но дружеството не е реформирано за работа на такъв пазар. Срокът за либерализация на "Български пощи" е 2014 година. Това каза изпълнителният директор на "Български пощи" Деян Дънешки в интервю за БНР. Към края на септември "Български пощи" има задължения в размер на около 6 млн. лв., обясни още той.

Реформи в "Български пощи" се извършват от началото на 2010 година. Извършено е административно преструктуриране, правят се реформи, които не изискват сериозни инвестиции. Това, което мога да кажа, е, че действително дружеството е заварено в нереформирано състояние. Дълги години, когато е имало достатъчно финансов ресурс, не са предприемани мерки. Към настоящия момент в дружеството работят 12 хиляди души, обясни той.

"Не мога да кажа, че реформата върви с бавни темпове. Следваме залегналите мерки в реформата. Те включват шоково внедряване на информационни технологии. В момента разработваме софтуер за гишетата, с който клиентите ще могат да свършат всичко необходимо на едно гише. Това не означава, че ще закриваме станции. След преброяването беше направена нова демографска карта и дружеството ще се съобразява с нея. Дружеството разполага с 3000 стационарни пощенски станции в цялата страна", поясни изпълнителният директор на "Български пощи".

"Дори и да се наложи някаква промяна, това ще бъде съобразено с очакванията на клиентите ни и те не трябва да се притесняват, че няма да бъдат обслужени", заяви Дънешки.

Той обясни, че снощи е разговарял със синдикатите и те осъзнават нуждата от реформиране на дружеството.

"Пламен Дончев от КТ "Подкрепа" заяви, че административната реформа е довела до редуциране на значителен брой персонал. В посока на преструктуриране на дружеството реформа има. Смятам, че "Български пощи" имат потенциал и възможности да бъдат добре позиционирани на пазара", каза той.

Дончев обясни, че синдикатите непрекъснато търсят контакти с ръководството на дружеството и министъра на транспорта и съобщенията по въпроса за задълженията на "Български пощи". Аз се надявам в най-скоро време да се срещнем с министър Московски, за да му кажем нашите притеснения и той да ни каже какви са вижданията на министерството по отношение на пощите, защото е ясно, че "Български пощи" имат проблеми, но ако министерството иска да помогне на дружеството, това може да стане в много аспекти, каза Дончев. Според него дружеството търпи загуби заради нелоялна конкуренция и заради това, че КРС пропуска определени моменти при сключването на договорите.