КЗП: Потребителите се оплакват най-често от подвеждащи промоции
Секция: ИКОНОМИКА
25 Декември 2011 15:40
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
КЗП: Потребителите се оплакват най-често от подвеждащи промоции

София /КРОСС/  По над 18 000 проверки е работила Комисията за защита на потребителите (КЗП) през изминалата година. Това каза за Дарик радио председателят на комисията Веселин Златев, като отбеляза, че около 63% от сигналите са били основателни. Превенцията на различните нарушения ще бъде сред усилията на комисията през следващата година, категоричен бе той.

Подвеждащите промоции на различни стоки са сред най-честите оплаквания на потребителите по празниците, каза още Златев: „Масово се оплакват от това, че когато отидат да пазаруват една стока, на касата се таксува на редовната й цена. Доста търговски вериги и отделни търговци си позволяват да правят това, което е лоша, нелоялна търговска практика. Тя трябва да се преустанови и правим всичко възможно. Често се наблюдава и друг факт – отиваме след много широка реклама в съответното търговско заведение, за да се сдобием с един вид стока, която се оказва, че е свършила отдавна. Това също е нелоялно действие спрямо потребителя".

Чести са и измамите по сайтовете за колективно пазаруване. „Когато стока се предлага с едни технически характеристики, а тя се оказва с други. Правят се затруднения от страна на търговеца тази стока да бъде върната", изброи той.

Златев призова по празниците да се пазарува с по-малко емоция и да се преглежда внимателно етиката на стоката. Когато имаме съмнения, е добре да се обръщаме към консултанта или техническия директор в магазина, добави председателят на КЗП.

Трябва да сме внимателни и с пътуванията по празниците и да проверяваме за лиценза и застрахователната полица на туроператора: „Първото нещо, което трябва да се направи след като изберем своя маршрут, е да разберем какви са условията по договора. Трябва да видим до кога е възможно да правим рекламации и чрез кого".

От комисията и в момента проверяват големите магазини и курортите, уточни още Златев. Масовите нарушения с въвеждането на самозагасващите цигари са били избегнати заради предварителните разговори, които са водени с вносители и търговци, отчете Веселин Златев.