София /КРОСС/ Месечната аудитория на програма „Хоризонт" е нараснала в сравнение с октомври, сочат данните на ноемврийското проучване на аудиторията, извършено от агенция "Маркет Линкс". Месечният обхват на безспорния информационен лидер е 23.8%, а броят на слушателите е с над 40 хиляди души повече.
През ноември всеки ден близо 800 хиляди души са слушали поне 15 минути водещата програма на Българското национално радио.
При средна стойност на пазарния дял на "Хоризонт" през 2011 г. 20%, през ноември той достига до 22.8% .
2011 година обаче отбелязва общ спад на месечните аудитории на водещите в националния ефир радиостанции.
Резултатите от проучването показват траен интерес на аудиторията към предаванията на националния лидер в делничните дни, на базата на изграден модел на слушане. Високите стойности през почивните дни се дължат на емблематични предавания като „Неделя 150", „Спорт и музика" „Закуска на тревата", „Хоризонт за вас" и т.н.
Месечната аудитория на „Хоризонт" в София през 2011 г. варира от 240 до 260 хиляди души.
Месечната аудитория на програма „Христо Ботев" достигна през ноември до над 350 хиляди слушатели. В национален план нараства и среднодневната аудитория, а това е резултат от съобразяването на програмната и маркетинговата стратегия с изискванията на аудиторията.
Регионалната радиостанция на БНР в Благоевград е традиционният лидер по обем на месечната си аудитория (41%) не само в града, но и сред всички регионални радиостанции на Българското национално радио; Радио Стара Загора (23%) задържа първото място, Радио Шумен (26%) и Радио Варна (25%) са на втора позиция в градовете си, Радио Видин (20%) и Радио Пловдив (15%) са на четвърта позиция по обем на месечните си аудитории. В повечето градове най-големият конкурент на регионалните радиостанции на БНР е програма "Хоризонт".