Кадиев: Предложението за по-висок данък за старите коли е на МФ
Секция: БЪЛГАРИЯ
24 Октомври 2013 08:37
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Кадиев: Предложението за по-висок данък за старите коли е на МФ

София /КРОСС/ Предложението собствениците на стари коли да плащат по-висок данък е на Министерство на финансите, то не е на парламентарната ни група. Това каза в сутрешния блок на БТВ депутатът от Коалиция за България Георги Кадиев. Според него проблемът е, че това решение би засегнало много хора и някои пенсионери ще имат големи затруднения да плащат подобен по-висок данък за една кола, която може да ползват два-три пъти годишно, добави той.
Алтернативното предложение е това, което се прави в Холандия - изцяло премахването на данъка на колите и калкулирането му в цената на горивото - колкото повече гориво харчите, толкова повече данък плащате. Старите автомобили по принцип харчат повече гориво и биха плащали по-голям данък, ако едно такова предложение се приеме, смята Кадиев. Той уточни, че вероятно подобен налог ще има отражение върху инфлацията и цените на стоките.
Би трябвало наистина да бъдат съгласувани достатъчно рано и предварително всички предложения засягащи общините, за да може да се взимат най-добрите решения и за двете страни, каза депутатът.
156 хил. коли ще могат да се възползват от по-нисък данък заради деклариран катализатор. Ако на талона на автомобила пише Евро 3 или Евро 4, то данъкът ще скочи най-малко с 20%, каза от своя страна Дончо Барбалов заместник-кмет по финансите на София. По думите му само най-новите коли отговарят на условията да бъде запазен данъкът им. Той допълни, че за законопроектът за скок в данъците е станал ясен за общинарите едва след като се е появил на страницата на финансовото ведомство, без каквато и да била комуникация. Не бих се съгласил лесно един местен данък да бъде заменен с един централен данък, което би имало много по-голямо влияние и ефект върху цените не само за гориво, а и на други стоки. Барбалов заяви, че подобен данък обикновено се прави, за да се финансира строежа на пътища.