Кристоф Жинисти: Революцията в социалните медии породи нужда от PR експерти с нови умения
Секция: Технологии
01 Ноември 2013 12:29
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Кристоф Жинисти: Революцията в социалните медии породи нужда от PR експерти с нови умения

Интервю с Кристоф Жинисти - водещ международен PR експерт и специалист по социални медии, управление на репутацията и кризисни комуникации в дигиталната ера, президент на Международната Асоциация за Връзки с обществеността (IPRA), която организира регионална конференция на клона за Централна и Източна Европа на 6 ноември в София.

- Бюджетите за дигитални комуникации нарастват бързо през последните години. Какъв тип тенденции виждате по отношение на мултинационалните компании на пазара в Европа, Близкия Изток и Африка?

Бих казал, че виждам две основни тенденции в тази област. Първата е нарастване на вниманието към дигиталната сфера като инструмент за бизнес. Докато работеха с журналисти и традиционни лидери на мнения, организациите постепенно разбраха, че трябва да мислят дигитално и да се намесят в разговорите, за да бъдат част от тях. Не става дума за друг бюджет. Не мисля, че е необходимо да се планира отделен бюджет за дигитални комуникации, доколкото те са навсякъде около нас и представляват част от общата картина. Живеем във време, когато става невъзможно да определим кое е дигитално и кое - не.
Втората тенденция е следствие от първата. Обемът на онлайн комуникацията повишава уязвимостта на всяка марка, организация или личност. Всеки е изложен на показ, както никога преди и това неминуемо ще увеличи опасността от репутационни кризи.

-Какво трябва да бъде значението на връзките с обществеността и дигиталните комуникации за местния бизнес и маркетинг експерти?

Връзките с обществеността винаги са били задвижвани на местно ниво. Дори когато организациите мислят глобално, техният PR трябва да се осъществява локално. Това е дори още по-важно сега, когато се налага да си взаимодействаме пряко с потребители и заинтересовани страни в онлайн средата. Революцията в социалните медии породи нужда от PR експерти с нови умения.
Маркетинг експертите на местно ниво трябва да следят разговорите, да разбират потребностите и тревогите, да са на разположение, да отговорят на въпроси по всяко време. В действителност, голямото предизвикателство, пред което сме изправени сега, е да разберем кой какво ще управлява. Лидерите на мнение - традиционна целева група на PR практиците - могат също така да бъдат потребители - традиционна целева група на маркетолозите. Организацията трябва да реши как да управлява взаимодействието с публиките и да създаде ефективно сътрудничество между отделите.

- Как компаниите трябва да подобрят своите знания и умения в комуникацията с клиентите?

Ключът е в изслушването! Хубавото на Интернет за маркетолозите е, че чрез него те могат да измерят и проследят почти всичко.
Компаниите трябва да разполагат с ефективни решения за изслушане на публиките, за да разбират по-добре какво казват членовете на тяхната общност. Те трябва да се учат както от клиентите, така и от конкурентите, партньорите и служителите... Благодарение на това, което ще открият онлайн, те ще бъдат в състояние да развият набор от умения, които ще им помогнат значително в техните бъдещи маркетингови и PR дейности.
Днес, връзките с обществеността и маркетингът трабвя да се превърнат във вдъхновени техники, вдъхновение, което идва от слушане.

- PR индустрията купува ли си влияние в социалните медии?

Значението на "влияние" е много сложно. Социалните медии не са единственото място на влияние, те са просто едно от много места. Хората погрешно мислят, че всичко се случва онлайн. Интернет не е отделен свят. Това, което започва онлайн, продължава в традиционните медии и истинския живот и се връща в Интернет отново и отново. Няма ясно разделение между това, което хората споделят във Фейсбук и това, за което си говорят, когато се срещнат наистина.
Всичко в света е взаимосвързано, така е и влиянието.

- Кои са най-големите трудности при измерването на ефективността на PR дейности и такива в социалните медии?

Тъй като влиянието става все по-сложно всеки ден, така и изчисляването на PR кампании се усложнява. Става трудно (почти невъзможно) да се определи кой е бил ключовият елемент, който е убедил някого да си купи даден продукт. Какво всъщност е PR кампания? Реклама във Фейсбук? Пост в Туитър? Разговор по телефона с приятел? Телевизионно шоу? Най-вероятно всички те биха имали влияние върху дадено решение, така че връзките с обществеността (PR-ът) трябва да се превърнат в техника на разпространение на информацията. И това е истинско предизвикателство за хората в бранша, които досега са работили само с журналисти.

- Какво Ви привлича най-много в комуникациите и каква е настоящата Ви роля в IPRA?

Бях избран за президент на IPRA за 2013 година като в продължение на много години бях член на борда на Асоциацията. Като президент на IPRA ролята ми е да насърчавам най-добрите практики в сферата на Връзките с обществеността по целия свят и това и правя през последната година, а и целия си професионален живот.
Какво ме е привлякло към индустрията? Да променям мненията на хората. Наред с всички комуникационни техники, връзките с обществеността са средство за промяна и това е нещо, което обичам. Практиката в PR-а ти дава възможност да повлияеш на действията на хората. Даваш им повече информация, повече знание. Даваш им възможност да се образоват повече.

 

Източник: news.bg