/КРОСС/ Бургазлия с инициали В.Г.Б. е успял да осъди М-тел заради продажбата на повреден смартфон. Според решението на Районен съд-Бургас, излязло вчера, мобилният оператор трябва да му плати 1024,99 лв., колкото струва телефона, 19.90 - първа такса за интернет. Предмет на друго дело ще бъдат останалите такси в договора. Случаят е изключително интересен и вероятно мнозина са имали подобни главоболия при закупуването на нов телефон. Бургазлия е взел скъпия смартфон на 28 декември 2012 г. Устройството още в началото създавало сериозни проблеми. Дефектите обаче така и не са били отстранявани от продавача. В гаранционната карта са отразени 3 рекламации - на 11 февруари, на 16 февруари и на 14 март, които не променят абсолютно нищо. При четвъртъка- на 24 март продавачът вече сменя телефона. Не така смята купувачът - той настоява да му се възстановят парите и анулират сметките заради невъзможността да използва телефона си.
„Този избор на ищеца, съответства на законовото право по чл.124, ал. 1, което задължава ответника-продавач да възстанови заплатената сума. Предложението за замяна на закупената дефектна вещ не обвързва потребителя, който законосъобразно е избрал начина на обезвреда", пише в решението си съдия Панайот Атанасов от РС Бургас. Магистратът осъжда М-тел да поеме и разноските по делото -301,41 лв., пише flagman.bg.