Кутев: Проблемът е, че Авиоотрядът е бил използван за много неправителствени полети
Секция: ПОЛИТИКА
07 Ноември 2013 08:31
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Кутев: Проблемът е, че Авиоотрядът е бил използван за много неправителствени полети

София /КРОСС/ За мен основният проблем с „Авиоотряд 28" е, че е нарушено всъщност законодателството. В смисъл има ясен закон за гражданското въздухоплаване, който казва какъв е регламентът, когато летят някакви авиокомпании. "Авиоотряд 28" няма съответния лиценз - той е регистриран по наредба 24, а не по наредба 37. Това значи, че по едната наредба могат да се извършват и търговски полети, а в наредба 24 се изисква, че може да се извършват само специализирани полети. Ако авиоотрядът имаше право да извърша търговски полети, всички проблеми с липсващи списъци за пътници, дестинации, те просто нямаше да се случват. „Авиоотряд 28" е регистриран обаче по наредба 24 и именно от там идва целият проблем. Това каза в сутрешния блок на БТВ депутатът от БСП Антон Кутев. Няма проблем, че различните министри и депутати са ходили примерно до разни ловни стопанства и по други мероприятия. Проблемът е, че правителствения авиоотряд е бил използван и за множество неправителствени и непарламентарни полети - за „бистришките тигри" и за други отбори и хора, което е нарушение на правилата за дейност на авиоотряда, добави Кутев. Проблемът е, че бюджетът е бил ощетен с много големи суми именно поради това, че част от полетите, които са били извън регламента за дейност на Авиоотряда, не са били таксувани и изплащани по никакъв начин, заяви депутатът от БСП.
Основната моя теза във вчерашните дебати за работата на комисията проверяваща полетите на „Авиоотряд 28" е, че тя не е стигнала до нищо ползотворно, понеже не е излязла с никакво решение как да се подобри работата на авиоотряда, каза от своя страна депутатът от ГЕРБ Владислав Горанов. Вместо да дебатираме и да говорим за бюджета за 2014 година или за ратифицирането на споразумението за 360 милиона евро дълг, ние дебатираме по въпроса кой се е возил на правителствения авиоотряд. Ние от ГЕРБ сме силно озадачени, че службите, които трябва да гарантират работата на правителствения авиоотряд, не могат да дадат пълна, изчерпателна и детайлна информация физически кои лица са се возили. Държавната машина е голям апарат и не може да се каже, че министър-председателят или който и да било еднолично трябва да отговаря за това как отделните служби си взаимодействат и как си подреждат данните. Депутатът от ГЕРБ призна, че използването на парламента да създаването на временни комисии, които разследват всякакви проблеми и въпроси се е доказал като неособено ефективен и най-пресният случай е с комисията по Хохегер. Трябва да се отбележи, че ние сме първите, които изобщо са си плащали за дейността на правителствения авиоотряд, защото в предходните мандати преди управлението на ГЕРБ изобщо е нямало регламент за заплащането на полетите му, завърши Владислав Горанов.