/КРОСС/ Яките метални мускули по мнението на янките трябва да изглеждат точно така, както се перчат на пътя спортните модели на General Motors - Chevrolet Camaro SS и Cadillac CTS-V. Американските „мускулести" автомобили /muscle car/ по дефиниция са група американски коли с две врати, спортни купета с яки мотори за динамично каране. Разцветът им е през 60-е и 70-е години на миналия век, после бяха позабравени, но днес отново преживяват ренесанс.
Ето и някои от най-известните имена на тази впечатляваща група днес - Ford Mustang, Dodge Challenger, Chrysler 300C SRT, Chevrolet Camaro SS и Cadillac CTS-V - всичките яки, с много здрав и впечатляващ изглед, но за разлика от европейските си братовчеди от групата на спортните модели, но с много по-разумни цени. У нас изборът не е много голям - ако искате нещо мощно Made in USA, или трябва да си го внесете директно от Щатите или да си изберете един от двата модела на гиганта General motors. Въпросът е кой?
Цените им се различават с около една трета в полза на купето Cadillac CTS-V. Работата не е само в премиалността на марката, а и в нещата под капака на колата - 6,2-литровият мотор на Camaro развива мощност от 400 к.с. сил, а този на кадилака, при същия ходов обем, благодарение на използвания турбокомпресор Eaton, осигурява 564 „кончета"! Ускоряването на двата автомобила от място до 100 км/ч става за съответно 4,7 и 4 секунди, като и двете коли имат шестстепенни автоматици. Вариантът с механична кутия на кадилака дори пада под четирите секунди с резултат от 3,9 сек., пише auto-press.net.
За Camaro също е предвиден вариант с турбокомпресор, който дава мощност от вече 580 к.с. във версията ZL1. Но интересното тук е друго - марката Cadillac винаги се е асоциирала с разкош, големи габарити и спокойно, но мощно движение, а днес предлага спортни автомобили, които са по-добри дори от легендата Camaro.
Разкошът, обаче си е останал. Отвън звукът на CTS-V впечатлява, докато вътре не се чува или пък се появява леко при по-енергичното натискане на педала на газта. Ускоряването на машината наистина е феноменално - какво тук значи някакво Porsche Cayenne дори и Turbo? На светофара Кадито просто го размазва. Мощността е толкова висока, че ако не е системата против пробуксуване на колелата, черните следи ще се точат от единия светофар до другия! Сто, сто и петдесет, двеста - тези цифри идват бързо и леко... и тихо в купето.
Camaro е друга работа. Това е muscle car с над 45 години история и развитие. Този автомобил издава правилните звуци и отвън, и отвътре, при по-рязко и яко подаване на газ инерцията на големия маховик направо накланя настрани колата. Chevrolet Camaro изглежда много яко на улицата, върви и също не зле - от място до 100 км/ч ускоряването му става за 4,7 секунди.
Video:http://www.youtube.com/watch?v=Bc97pCKUgIw#t=30