Пореден смъртен случай заради забавена линейка
Секция: БЪЛГАРИЯ
28 Ноември 2013 09:22
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Пореден смъртен случай заради забавена линейка

/КРОСС/ В социалните мрежи преди дни отново бе повдигнат въпроса за бързината на спешната помощ. Причината този път предизвика инцидент с мъж, който внезапно се почувствал зле и починал на столично кръстовище. Свидетел разказва , че линейката е пристигнала 28 минути по-късно, след като е бил подаден сигнал на телефон 112. Първа Спешна помощ е потърсила Ирена Христова, след като видяла припадналия на автобусната спирка мъж. Тя твърди, че линейката е пристигнала в 20.59 ч.

"Разполагаме с GPS-система, линейката е била на място в 20.51 ч., а не в 20.59 ч.", обяснява пред БНТ зам.-директорът на Спешна помощ Светла Богданова.

Според направената от Центъра за спешна медицинска помощ справка, сигналът от телефон 112 е получен след 12-минутно забавяне. „Адресът не е бил предаден от диспечер 12 мин. по простата причина, че не е имало свободен екип. Държа да кажа, че всичко на всичко са били 11 екипа, обяснява Светла Богданова и допълва: „Изпратили са линейка, бих казала, по невъзможност, защото екипът тръгва от кв. Факултета и стигат за 12 мин. до „Дойран", където е бил инцидентът. Както и да направим сметката, на 12-часово дежурство се падат до 15 адреса. Затова не го приемайте като оправдание: 11 екипа - всички са били на адреси".

Справката на Дирекция „Национална система 112" сочи, че забавяне от страна на диспечерите от 112 не е имало. Дежурният оператор е направил опит да се свърже с Центъра за спешна медицинска помощ още след първото обаждане, но не е получил отговор, поради което се е обърнал към полицейските служби, които са потвърдили, че случаят е приет. Последната информация е постъпила в център 112 в 21.30 ч. и гласи: „В инцидента има починал човек".