/КРОСС/ В социалните мрежи преди дни отново бе повдигнат въпроса за бързината на спешната помощ. Причината този път предизвика инцидент с мъж, който внезапно се почувствал зле и починал на столично кръстовище. Свидетел разказва , че линейката е пристигнала 28 минути по-късно, след като е бил подаден сигнал на телефон 112. Първа Спешна помощ е потърсила Ирена Христова, след като видяла припадналия на автобусната спирка мъж. Тя твърди, че линейката е пристигнала в 20.59 ч.
"Разполагаме с GPS-система, линейката е била на място в 20.51 ч., а не в 20.59 ч.", обяснява пред БНТ зам.-директорът на Спешна помощ Светла Богданова.
Според направената от Центъра за спешна медицинска помощ справка, сигналът от телефон 112 е получен след 12-минутно забавяне. „Адресът не е бил предаден от диспечер 12 мин. по простата причина, че не е имало свободен екип. Държа да кажа, че всичко на всичко са били 11 екипа, обяснява Светла Богданова и допълва: „Изпратили са линейка, бих казала, по невъзможност, защото екипът тръгва от кв. Факултета и стигат за 12 мин. до „Дойран", където е бил инцидентът. Както и да направим сметката, на 12-часово дежурство се падат до 15 адреса. Затова не го приемайте като оправдание: 11 екипа - всички са били на адреси".
Справката на Дирекция „Национална система 112" сочи, че забавяне от страна на диспечерите от 112 не е имало. Дежурният оператор е направил опит да се свърже с Центъра за спешна медицинска помощ още след първото обаждане, но не е получил отговор, поради което се е обърнал към полицейските служби, които са потвърдили, че случаят е приет. Последната информация е постъпила в център 112 в 21.30 ч. и гласи: „В инцидента има починал човек".