ЧЕЗ започва кампания за разумно и отговорно използване на електроенергия
Секция: ИКОНОМИКА
05 Декември 2013 14:38
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
ЧЕЗ започва кампания за разумно и отговорно използване на електроенергия

/КРОСС/ ЧЕЗ започна информационна кампания за разумно и отговорно използване на електроенергията. Тя има за цел да насърчи клиентите на компанията да приложат няколко лесни стъпки за спестяване на електричество и активно да следят потреблението си през предстоящите зимни месеци.

Данните на ЧЕЗ показват, че средната консумация на електроенергия на клиент през зимните месеци (декември, януари и февруари) в периода 2009-2013 г. е 320 кВ/ч, което е с 68% повече отколкото през септември за същия период. За сравнение средното потребление за септември през последните пет години е 191 кВ/ч. Причина за рязкото нарастване на потреблението през зимата е сравнително високият дял на използването на електричество за отопление в България – около 40% от общата консумация. Това е значително над средното ниво за ЕС от 24%.

„Много е важно клиентите ни да знаят, че малка промяна в ежедневните навици може да намали значително сметките им за електроенергия. Надявам се, че със съветите и информацията, която предоставяме, заедно с нашите партньори от СОФЕНА, ще помогнем на нашите клиенти да контролират своето потребление”, каза Петър Докладал, регионален мениджър на ЧЕЗ за България на пресконференция за представяне на кампанията.

Съвместно с експертите от софийската енергийна агенция СОФЕНА, ЧЕЗ подготви десет съвета, които могат да намалят сметката за ток с до 15%. Изследванията на агенцията показват, че над 70% от сметката на четиричленно домакинство през зимните месеци е за отопление и затопляне на вода, a останалите близо 30% се разпределят между охлаждане, готвене, миене на съдове, пране, осветление и други електроуреди.

В рамките на кампанията ЧЕЗ предвижда различни инициативи за популяризиране на разумното и отговорно потребление на електроенергия. В сътрудничество със СОФЕНА ще бъде изготвена информационна брошура със съвети за спестяване на електрoенергия. Тя ще бъде изпратена до клиентите на ЧЕЗ в началото на януари 2014 г.

От началото на декември компанията започна онлайн игра за популяризиране на енергийната ефективност в дома „Академия Енергия“. Всеки, който се регистрира на www.energyacademy.bg, играе редовно през следващите три месеца (от 2.12.2013 г. до 02.03.2014 г.) и изпълни определени условия, ще участва в жребий за един от 17 електроуреда, предвидени като награди от ЧЕЗ.

Полезна информация за начините за спестяване на електроенергия и средната консумацията на основните електроуреди в домакинството ще бъде публикувана в подсекция „Енергийна ефективност” на www.cez.bg (http://www.cez.bg/bg/za-klienta/energijna-efektivnost.html). Клиентите ще имат достъп до калкулатор, който автоматично изчислява потреблението на всеки един от електроуредите в домакинството в зависимост от неговите параметри като мощност, клас енергийна ефективност, обем и др. Освен това в подсекцията ще има и калкулатор за текущо проследяване на сметката за електроенергия.

ЧЕЗ ще започне образователна кампания за енергийна ефективност сред ученици от I до IV клас. Служители на ЧЕЗ ще проведат беседи в девет начални училища в Западна България и ще раздадат занимателни книжки със съвети и игри, свързани с отговорното използване на електроенергията на децата.