/КРОСС/ Обезщетенията на съпрузите на военнослужещите, които се местят в друго населено място по работа, ще бъдат увеличени от 270 на 340 лева. Това записаха депутатите по време на второто четене на бюджета. За предложението на депутати от ГЕРБ гласуваха 91 народни представители, 4 бяха против, а 5 се въздържаха.
Бюджетната комисия не подкрепяше предложението, но след консултации с експерти министърът на финансите Петър Чобанов заяви, че подкрепя искането на депутатите от опозицията. „Тъй като желанието да сме конструктивни на този светъл празник надделява, подкрепете предложението", призова министърът
Депутатите приеха още увеличението на помощите за деца в семействата с ниски доходи. За първо дете обезщетението остава 35 лева, а за второ - се вдига на 50 лева. 360 лева ще е минималната заплата за най-ниската длъжност, предвидена в Закона за държавния служител, решиха още депутатите. 240 млн. лева да бъдат насочени за ваучери за храна, а други 84 млн. лева - за ваучери за гориво за земеделските производители.