/КРОСС/ От началото на 2013 г. към днешна дата на бенефициентите по Оперативна програма „Административен капацитет" (ОПАК) са изплатени над 57,2 млн. лв., което е почти толкова, колкото изплатените средства за последните три години (2010, 2011 и 2012 г.), а именно - 59,6 млн. лв. От началото на програмния период през 2007 г. до момента са изплатени общо над 191 млн. лв. Това представлява 54% от целия бюджет на ОПАК.
В същото време продължава процесът на засилена верификация и в края на програмния период Управляващият орган на ОПАК пусна нов доклад за сертификация с искане за възстановяване на средства на стойност 6 356 462 лв. Тази сума е верифицирана от експертите на ОПАК само за последните два месеца, а като цяло одобрените разходи, извършени от бенефициентите по ОПАК след 2007 г., към момента възлизат на 172 421 882 лв.
Продължава и процесът по договаряне на средства, като всички обявени процедури отговарят както на целите на самата оперативна програма, така и на нуждите на бенефициентите. Вече почти всички общини (250 от общо 264) са кандидатствали с проекти, показва анализ на ОПАК, като за повишаване на активността и капацитета на централната, областната и местната администрация и на съдебната система само през тази година бяха проведени 27 информационни дни с участието на повече от 1000 потенциални бенефициенти и 11 обучения за правилно управление на проекти, в които се включиха близо 1000 участници.
От началото на годината по ОПАК са договорени над 64 млн. лв. (или 18,1% от средствата), с което общо договореният бюджет от стартирането на програмата възлиза на близо 331 млн. лв., или 93,6%.