BMW Серия 1 от 7000 евро
Секция: Автомобили
24 Декември 2013 10:45
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
BMW Серия 1 от 7000 евро

/КРОСС/ Няма по-пъргав модел в този клас от BMW Серия 1. За съжаление някои двигатели имат проблеми с веригите.

 

BMW 116i

Година на производство 2006

Пробег 88 400 км

Цена 9990 евро

 

 

Още с името си Баварските моторни заводи загатват, че се дефинират преди всичко със своите задвижвания. Така погледнато, представената през август 2004 г. Серия 1 е най-последователното BMW: малък автомобил с голям двигател. Уникалното за компактния клас задно задвижване заедно с разположения по-назад двигател осигурява такива динамични характеристики, каквито биха подхождали на всеки спортен автомобил. Значи BMW Серия 1 доставя истинска радост от шофирането? Не се заблуждавайте! Повечето клиенти гледат на автомобила като на компактен модел, тъй като през първата година близо 40 % от всички клиенти са избрали базовия вариант 116i (до 8/2007 г.) със 115 к.с. Тук не можем да говорим за удоволствие от шофирането в пълна степен, просто двигателят е малко слаб за това. Бензиновите агрегати стават по-бързи едва след усъвършенстването през 2007 г. От същата година BMW оборудва серийно всички модели с техниката за пестене на гориво Efficient Dynamics, вследствие на което всички дизелови двигатели имат филтър за твърди частици (сажди). Нека обаче си признаем: ако искате да се насладите на спортния талант на Серия 1, трябва да изберете един от великолепните 6-цилиндрови мотори - без значение дали 125i, 130i или 135i (218 до 306 к.с., но от 10 000 евро). 130i завърши през 2009 г. продължителния тест на АUTO BILD с оценка 6.

Coupé-то и кабриолетът са страхотни

 

През май 2007 г. BMW допълни програмата на Серия 1 с версията с три врати (E81, от 9000 евро). По-късно се появиха и две страхотни версии: през ноември 2007 г. се появи Серия 1 Coupé (E82, от 13 000 евро), а през април 2008 г. кабриолетът (E 88, от 14 000 евро). Над обичайното се издига произвежданата само 1 година Серия 1 M Coupé с 340 к.с. (5/2011 до 6/2012, от 40 000 евро). Какъвто и вариант на каросерията да изберете: предлаганото място в Серия 1 не е голямо, дори по-малко в сравнение с останалите в компактния клас. На задните седалки пространството е даже по-малко от това в малките автомобили. Много по-изнервящо е, че някои от двигателите създават сериозни проблеми. Прескочили ангренажни вериги водят до мащабни повреди на двигателите (виж „Това ни изнервя"). Досега не е имало сервизна акция за обтегачите, успокоителите или веригите. За последно сервизна акция в BMW за Серия 1 е имало през юли 2012 г., засегнати бяха 4-цилиндровите бензинови двигатели, произведени през 2007 и 2008 г. (двигател N43) заради дефектни бобини на запалването. Между другото - 6-цилиндровите агрегати работят надеждно ...

НАШИЯТ ТЕСТОВ АВТОМОБИЛ е най-слабият и най-изгоден модел на BMW, предлаган в ценовата листа през 2006 г.: 24 120 евро е била цената на тестваното 116i заедно с екстрите като нов автомобил преди седем години. Синият петместен автомобил е оборудван с пакет Advantage (включва климатик, фарове за мъгла и CD радио), сензори за паркиране, 16-цолови алуминиеви джанти и ксенонови фарове. BMW-то с безупречно попълнена сервизна книжка е с пробег от 88 400 км и с изключение на няколкото наранявания на лака вследствие на камъчета по предния капак, е в безупречно състояние. Тази Серия 1 се предлага за 9990 евро.

НАШИТЕ ВПЕЧАТЛЕНИЯ

Още при качването става ясно: това BMW пасва като маратонка. Позицията на седене и управлението на кокпита са перфектни. Задното задвижване и балансираното разпределение на теглото осигурява спортни динамични характеристики, каквито няма да намерите никъде другаде в компактния клас. Това важи точно наобратно и за предлаганото място отзад: едва ли някой компактен модел предлага по-малко пространство. Ако водачът е с ръст над 1,80 м, зад него може да седне само дете. Двигателят със 115 к.а. на 116i е разочароващ - 4-цилиндровият мотор е доста муден. Технически дефекти на тестовия автомобил: никакви.

НАШАТА ОЦЕНКА

Който може да се примири с тромавия мотор, ще бъде доволен със 116i.

Това ни изнервя

При първото поколение на BMW Серия 1 (E87, 2004-2011 г.) ядове създават предимно два мотора: 4-цилиндровият бензинов (N45, до 8/2007 г.) и 4-цилиндровият дизелов мотор (N47, от 3/2007). И двата мотора имат проблеми с ангренажната верига. При 116i се случва тя да прескочи заради дефектен обтегач. В най-лошия случай буталата и клапаните ще се срещнат - последицата е повреда в двигателя. Засегнати са 116i от 3/2004 до 8/2007 г. След това от BMW модифицираха обтегачите, повечето автомобили 116i бяха преоборудвани в рамките на сервизното обслужване на BMW. Пуснатите през 2007 г. 4-цилиндрови дизелови агрегати имаха проблем с дрънчащи ангренажни вериги, причината бе в прекалено остроръбестите верижни колела. Разходите по отстраняването на проблема бяха в размер на 1800 евро, тъй като се налагаше сваляне на мотора.

АНГРЕНАЖНАТА ВЕРИГА

При 4-цилиндровия дизелов N47 (снимката вляво) и при 4-цилиндровия бензинов N45 много често има повреди на ангренажната верига. Засегнати са 116i до 8/2007 г. и 116d, 118d, 120d, както и 123d от 3/2007 г.


КОРМИЛНИ НАКРАЙНИЦИ

Единственият недостатък при TÜV са разбитите глави на кормилните накрайници. Разходите: от всяка страна по 200 евро

ЗАКЛЮЧВАНЕТО НА ВОЛАНА

Ако електрическото отключване на волана вече не функционира, е необходим ъпдейт на софтуера


СТЪКЛОПОВДИГАЧИТЕ

При версията с три врати и безрамкови прозорци при минусуви температури често отказва повдигащият механизъм

АКУМУЛАТОРЪТ Заради високата консумация в състояние на покой често има изтощени акумулатори. Тук помага ъпдейт

 

ИЗВОД

Серия 1 не е нито особено практична, нито комфортна. Хората я обичат, защото е пъргава. Бих си купил дизелов вариант само след ремонт на веригата, пише autobild.bg.