/КРОСС/ Министерството на извънредните ситуации за Иркутска област съобщи по-рано, че телата на жертвите и черните кутии от транспортния самолет Ан-12,паднал върху военни складове, са в корпуса на разбилия се самолет и още не са извадени.
Експертите веднага предложиха три версии за катастрофата - грешка на пилотите, техническа повреда и лоши метеорологични условия, посочва вестникът. Вечерта над Иркутск е имало гъста мразовита мъгла, видимостта е била едва няколко метра. Самолетът е летял ниско, готвейки се за кацане.
Машината едва ли е катастрофирала поради грешка на екипажа. Пилотите са имали колосален опит - прекарвали са във въздуха по 500-600 часа годишно, "повече дори от максималното за страната", заявява Александър Лавриков, летец изпитател, чието интервю за радио "Комерсант ФМ" цитирано от вестник "Комсомолская правда".
Според него в тази трагедия има много неясноти, защото Ан-12 са много надеждни самолети и няма начин дори да предположим каква е причината.
От началото на 21-и век на руска територия са катастрофирали 5 такива машини, посочва "Комерсант".
Някои данни сочат, че Ан-12 е пламнал от удара в земята, други - че се е запалило разлято самолетно гориво, отбелязва "Росийская газета".
Изданието цитира съобщения, че самолетът не е силно разрушен от катастрофата, и прави предположение, че хората на борда му са загинали след удара - поради изместване на тежкия товар, който се е придвижил към кабината и ги е смазал.