Повече за рекламата в Google
Секция: Технологии
08 Януари 2014 14:04
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Повече за рекламата в Google

През последните няколко години се появиха и развиха или изчезнаха много и разнообразни начини за интенет реклама. Някои - с голяма, други с по-малка ефективност.

Рекламата в Google, която работи на CPC принципа, е една от разновидностите, които се доказаха като успешни и печеливши за всички бизнеси. И, въпреки че се практикува от много хора, за не малко от тях си остава неразгадаема в някои аспекти.

Истината е, че Google AdWords е сложна система, в която трябва да се вземат предвид много параметри и променливи, за да са успешни кампаниите, реализирани с нея.

 

Кои са основните понятия на платформата на Google AdWords?


Рекламна група - съвкупност от ключови думи, реклами и оферти, като за всеки продукт или услуга, обект на реклама в Google е препоръчително да се създава отделна рекламна група. Няколко рекламни групи представляват кампания.

 

Кампания - съвкупност от няколко рекламни групи с общ бюджет и таргет група. В един профил могат да се провеждат едновременно една или няколко Google AdWords кампании.


Дневен бюджет - сумата, която се задава да се изхарчи на ден при всяка рекламна кампания. Това се прави от настройките в платформата и има доста особености.

 

Ключови думи - думи или фрази, по които ще се показва рекламата в Google. Те трябва да са добре обмислени, висококачествени, за да не се харчи от дневния бюджет за нерентабилни кликове.

 

Таргетиране (целева аудитория) - благодарение на няколко настройки на кампанията, Google AdWords рекламата ще се показва на точно определени хора, живеещи на определено място, говорещи определен език, търсещи (по предположение) в определен часови интервал. Това ще гарантира показването на рекламното каре само на хора, които търсят точно това, което се рекламира.

 

Импресии - означава колко често ще се показва една реклама. С всяко показване в страница с Google резултати се отчита 1 импресия.

 

Оферта за максимална CPC - оферта, с която се заявява сумата, която рекламодателят е готов да плати за цена на един клик (cost per click).

 

Оферта за максимална CPM - оферта, с която се заявява сумата, която рекламодателят е готов да плати за цена на 1000 импресии (Cost per thousand impressions).

Целта на всяка интернет реклама в Google е за възможно най-високата позиция, която може да получи тя, да се плаща възможно най-ниската цена.

Информацията тук е крайно неизчерпателна. Добре е, в случай, че решите да рекламирате по този начин, да се обърнете към SEO специалист, от който да получите помощ и съвети. Инвестицията за такава интернет реклама си заслужава!