Еърбъс поставя нови рекорди в поръчките, доставките и резервите
Секция: ИКОНОМИКА
13 Януари 2014 18:00
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Еърбъс поставя нови рекорди в поръчките, доставките и резервите

/КРОСС/ Еърбъс надмина целите си през 2013, като достигна нов рекорд от 626 доставки на самолети (493 А320, 108 А330, 25 А380) до 93 клиента (от които 15 нови), както и постави нов рекорд за индустрията от общо 1619 поръчки (377 A320ceo, 876 A320neo, 77 A330, 239 A350 XWB, 50 A380), като надмина рекорда от 2011 година с 11 самолета. Годината се оказа също така изключително успешна от гледна точка на поемане на поръчки (брутна цена от 240.5 милиарда щатски долара). Към края на годината резервите се вдигнаха до рекордните за индустрията 5 559 самолета, оценени на 809 милиарда щатски долара или на 8 години производство.
Доставките на самолети през 2013 също надминават първоначалните цели, надскачайки поставения през 2012 рекорд (588) с 38 допълнителни самолета.
В края на 2013, Еърбъс е лидер, с 51% пазарен дял (за самолети с над 100 места). Решенията на клиентите да преминат към по-големи самолети във всички сегменти (A321, A330-300, A350-1000 и A380) има положително влияние върху приходите, затвърждавайки лидерството на Еърбъс както на пазара на самолетите с една пътека, така и на широкофюзеажните самолети.
През годината A320neo прескочи 2 600 поръчки, като се запазва тенденцията на силни продажби на A320ceo - над 1000 продадени самолета от пускането на NEO. A350 XWB има значителен пробив, особено с първата си поръчка от Япония, а A380 продължава да доминира на пазара на Very Large Aircraft с над 50 нови поръчки.
Освен с успешната трансформация на Еърбъс в по-гъвкава компания, 2013 година е също ще бъде запомнена и с първия полет на A350 XWB. Тестовите полети напредват добре, като два от самолетите са изпълнили над 800 летателни часа. Сертификацията е насрочена за третата четвърт на 2014, а влизането в експлоатация - за последната четвърт на 2014. Беше пусната и по-дългата серия на A330, както и регионални варианти.
През 2013, военните Еърбъс доставиха 31 самолета, включително седем A330 MRTT и два A400M за Френските военно-въздушни сили.
Еърбъс наеха 3000 човека през 2013.
"Благодаря на екипите на Еърбъс за тези страхотни резултати. Трансформацията на компанията ни в по-проста структура, по гъвкава и бърза, определено дава резултати. Произвеждаме самолети с изключителни показатели и продаваме продукти-лидери на пазара на рекордни нива", каза Фбарис Берже, Президент и Главен изпълнителен директор на Еърбъс. „Тези резултати се вписват чудесно в нашите цели за рентабилност и аз съм горд да споделя, че траекторията ни върви силно нагоре. За да разширим лидерството си в самолетите с една пътека и широкофюзелажните, 2014 ще бъде от съществено значение с първия полет на A320neo и с пускането в експлоатация на A350 XWB."