Цели интернет армии защитават или плюят политици, каузи, събития, протести и процеси срещу пари
Секция: БЪЛГАРИЯ
15 Януари 2014 15:42
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Цели интернет армии защитават или плюят политици, каузи, събития, протести и процеси срещу пари

/КРОСС/ Освен на избори, площади и в парламента, политическите сили вече водят войните си и в интернет. Виртуалните „тролове" и „орки" не са ново явление, но напоследък армията на платените коментатори се увеличава.

„Наричаме ги клавиатурни нинджи, защото целта е провокиране на някаква емоция, без тя да е основателна, т.е. тя не е истинска и в повечето случаи е платена, казва в коментар за ТВ7 Ален Попович, мениджър в агенцията за дигитална комуникация и маркетинг Social Me.

Политическите партии бързо напипаха пулса на общественото мнение и ангажираха свои отряди в безмилостната борба. Цели интернет армии защитават или нападат политици, каузи, събития, протести и процеси срещу пари. Дори под новини, които нямат нищо общо с политиката можете да намерите обвинения срещу една или друга партия.

Оказва се, че водещите партии имат платени коментатори.  Хора, които пишат по форумите, са в структурите им или са приближени до висшите им кръгове. Част от коментарите са абсолютно анонимни, а други си имат потребителски имена, които ползват в редица сайтове. Един и същи коментатор има по няколко виртуални самоличности. Често дори зад профили във Facebook със снимки не стои реален човек.

80% от профилите са на жени - незнайно защо, но ако бъдат по-внимателно разгледани, се оказва, че повечето от снимките са откраднати от руски сайтове за запознанства, посочва Попович и допълва, че това вече е професия: Това е специфично български бизнес, да. Сигурно е някаква „такса управление", в която на месечна база фирма Y провайдва, да речем, от 2 до 5 хиляди коментара на месец в тази насока".

Най-уязвимите групи за платените коментатори са хората, които нямат достатъчно информация, или им липсва време, за да си я набавят. Психолозите са категорични, че проблемът ще се разраства, тъй като прекарваме все повече време в интернет, а не сред хората.

Това е тази целева аудитория, към която са насочени всякакви форми на манипулиране на мнението, тъй като когато човек няма ясна позиция, много по-лесно и бързо избира авторитет или избира на какво да вярва, за да си спести време и да продължи напред, посочва психологът доц. Маргарита Бакрачева.