Папазов: Върнахме много големи товародатели към железницата
Секция: ИКОНОМИКА
16 Януари 2014 16:05
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Папазов: Върнахме много големи товародатели към железницата

София /КРОСС/ Задълженията на „Холдинг БДЖ" ЕАД за 2013 г. са намалели с около 80 млн. лв. Това съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов днес по време на пресконференция за представяне на резултатите за 2013 г. „Този резултат е постигнат без никаква външна помощ в това число заеми или средства от държавата", подчерта той. За първи път през последните години БДЖ е изплатило над 66 млн. лв. по главницата на просрочени заеми, а активният диалог с кредиторите беше възстановен.
„Към 31 август БДЖ-Товарни превози изоставаше спрямо 2012 г. с 13 млн. тона товари, а днес можем да отчетем годишен резултат, който е едва 1 млн. тона по-малък от този отчетен през 2012 г.", каза Данаил Папазов. По думите му са върнати редица големи товародатели към железницата и се работи за привличането на нови.
„Разкрихме мащабна корупционна схема в "Автомобилна администрация" и създадохме организация на шофьорските изпити, която да не позволи бъдещи манипулации", съобщи министър Папазов. Въведен е електронен жребий за определяне на председателите на изпитните комисии на шофьорските изпити. Сред новите промени е и заснемането на кандидат-шофьорите докато решават електронните си листовки. По този начин се гарантира, че лицето, което е подало документи да се яви на изпит е същото, което е решило листовката.
„Завършихме модификацията на ОП „Транспорт" и получихме одобрение от Европейската комисия", допълни министърът. Благодарение на това решение ще бъдат прехвърлени 122,1 млн. евро от приоритетна ос 4 (за морските и водните пътища) към приоритетна ос 3 (интермодалност), както и прехвърлянето на 20 млн. евро от приоритетна ос 2 (пътна инфраструктура) към приоритетна ос 1 (железопътна инфраструктура). Средствата бяха крайно необходими, тъй като проектите, които трябва да се възползват от тези пари са в процес на изпълнение. Сред тях са тези за разширение на метрото в столицата и за модернизацията на гарите в София, Пазарджик и Бургас.
Министър Данаил Папазов благодари на целия екип, който работи по модификацията и направи всичко необходимо да реши проблема в срок. Той отчете, че към днешна дата по оперативната програма е договорена цялата безвъзмездна помощ, а на бенефициентите са изплатени над 2,181 млрд лв., което представлява повече от 55% от общия бюджет. Паралелно с това бе подготвена новата Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура" и тя вече е изпратена за одобрение в Брюксел. „Напълно готови сме с жп проекта Русе - Варна, който се надяваме да стартира в рамките на тази година, а АМ Калотина - София може да бъде първият ни проект, с който да кандидатстваме по Механизма за свързване на Европа (Connecting Europe Facility).