Ако влакът беше пътнически, щеше да има много жертви
Секция: БЪЛГАРИЯ
20 Януари 2014 07:56
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ако влакът беше пътнически, щеше да има много жертви

/КРОСС/ Заради кражба на елементи от железопътната инфраструктура товарен влак с празни цистерни дерайлира в междугарието на Яна и Мусачево в петък вечерта. За щастие няма пострадали хора при инцидента.

Инж. Бисер Минчев, главен ревизор по безопасността в Държавно предприятие „Национална компания Железопътна инфраструктура" (НКЖИ, обаче е категоричен, че ако влакът не беше товарен, а пътнически, щеше да има много ранени. Затова той настоя за бързи промени в Наказателния кодекс, които да ограничат кражбите на елементи от жп инфраструктгурата. В интервю за Нова телевизия тази сутрин Минчев уточни, че един метър релса тежи 49 кг.

6 200 км е общата дължина на железопътната мрежа и всеки километър от нея не може да бъде охраняван, отбеляза специалистът. Затова според Минчев наказанието за подобни посегателства трябва да е затвор и то над 10 години.

По думите на ревизора статистиката показва, че има над 800 такива престъпления за година, а материалните щети от тях възлизат на 1,8 млн. лева.

По повод зададената тема на интервюто „Ако бъдат обявени за тероризъм, ще спрат ли кражбите по жп линиите?" ин. Минчев заяви, че вместо въпросителна, трябва да има удивителна. Така той акцентира на сериозността на проблема.

Като терористичен акт и опит за убийство на двамата машинисти определи инцидента и министърът на транспорта. Днес се очаква той да предложи промени в Наказателния кодекс, които да определят посегателствата върху железопътната инфраструктура като тежко престъпление.

Стойността на нанесените щети за държавните БДЖ и НКЖИ се изчисляват на повече от 200 хил. лева. Очаква се до няколко месеца да приключи анализът на инцидента. Ще бъде проверено дали кражбата е основна причина за дерайлирането на влака, дали използваният локомотив е бил технически изправен и дали е имало други фактори, които може да са оказали влияние върху катастрофата.

Междувременно от полицията продължават да издирват крадците на елементи от жп мрежата.

За миналата година има над 480 кражби от железопътната инфраструктура, като загубите са за близо 1 млн. лв., стана ясно след инцидента.