Google харчи най-много за лобиране в правителството на САЩ
Секция: Технологии
23 Януари 2014 09:31
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Google харчи най-много за лобиране в правителството на САЩ

/КРОСС/ Десетте най-големи американски технологични компании са похарчили общо над 61 млн. долара за лобиране през 2013 г. Това е с 16% повече спрямо 2012 г., показва анализ на организацията Consumer Watchdog, цитиран от "Дневник".

Най-много е похарчил Google, точно 14.06 млн. долара. Изненадващо, това се оказва с 14.7% по-малко от предходната година. Причината е, че през 2012 г. Google е бил обект на антимонополно разследване и компанията е отделила повече средства за лобизъм тогава.

Според данните на Consumer Watchdog основната цел на лобизъма на технологичните компании е бил повеждане на правителството в посока на решаване на проблемите с личните данни, сигурността на информацията и интернет рекламата.

Седем от десетте фирми са увеличили бюджетите си за лобизъм през 2013 г. Microsoft са похарчили с 30% повече до 10.49 млн. долара. IBM са заделили с 45.6% повече до 7.06 млн.

Най-голям е ръстът на бюджетите при Facebook и Apple. Той е съответно 61.2% до 6.43 млн. долара за социалната мрежа и 72% до 3.37 млн. долара за компанята от Купертино.

Consumer Watchdog отчита и повишената политическа активност на някои от технологичните компании. Според организацията най-активна е била Facebook, която е започнала кампании за реформа за имигрантите, критика за здравната реформа на САЩ и др.

Джон Симпсън, един от директорите на Consumer Watchdog, обявява, че очаква средствата за лобизъм да продължат да се увеличават. "Технологичните компании са все по-решени да харчат колкото е необходимо, за да купят каквото искат", коментира той пред онлайн изданието Ad Week.