През юли пускат първия участък от Западната дъга на Околовръстното
Секция: БЪЛГАРИЯ
23 Януари 2014 16:21
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
През юли пускат първия участък от Западната дъга на Околовръстното

София /КРОСС/ Западната дъга на Софийския околовръстен път се изпълнява в график. Работата не е спирала и през юли трябва да е завършен първият участък от около 3 км от Западната дъга на Околовръстния път, заяви министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева.
С изграждането на отсечката значително ще се облекчи трафикът от и към София, задръстванията ще намалеят и ще се пътува много по-безопасно, каза още регионалният министър.
На участъка се изграждат три големи съоръжения - пътен възел при бул. „Царица Йоана", пътен възел при бул. „Сливница" с естакада и мост при река Какач.
Пътният възел при бул. „Сливница" е проектиран на три нива. С построяването му ще се осигури безконфликтното преминаване през пътната връзка, ще се подобри транспортното обслужване на международния и на вътрешен трафик и ще се увеличи безопасността и сигурността при пътуване, обясни инж. Чайков.
Първото ниво е под нивото на съществуващото кръстовище. По него ще се осъществява транзитното движение по Софийския околовръстен път посока север - юг. Второто ниво е на нивото на терена и ще бъде кръгово кръстовище с два дъговидни моста над СОП. Третото ниво е естакада над нивото на сегашното кръстовище. По нея ще преминава транзитния поток по направлението бул. „Сливница" - ГКПП „Калотина".
Изпълнител на обекта е Обединение „Трейс СОП" ДЗЗД. Стойността на договора е 47 820 000 лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява ДЗЗД „Сдружение Пътконсулт 2000-Три ес". Техният договор е за 1 171 800 лв. с ДДС. Авторският надзор е на ЕТ „ЛЮДМИЛ КОЛАРОВ - КАНЕЛ". Договорът е за 96 000 лв. с ДДС.
Западната дъга на Софийския околовръстен път е продължение на автомагистрала „Люлин" и е част от коридор IV на Трансевропейската транспортна мрежа, свързваща Видин с Кулата.