Казанлъшки общинари: Тунелът под Шипка е наложителен
Секция: БЪЛГАРИЯ
24 Януари 2014 19:55
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Казанлъшки общинари: Тунелът под Шипка е наложителен

Казанлък /КРОСС/ Общинските съветници на Казанлък единодушно приеха Декларация на Общински съвет и на Община Казанлък относно подкрепа за изграждането на обект „Тунел Шипка" и подходите към него. В декларацията се казва, че Общинският съвет и Община Казанлък заявяват своята позиция за необходимостта от строителството на тунела под вр. Шипка и подходите към него и го извеждат като един от приоритетите за развитието на община Казанлък.
В документа се посочват съображенията, заради които строителството на този мащабен национален обект се счита за още по-наложително и важно към настоящия момент. Посочва се, че транспортните връзки между Северен централен планов район и Южен централен планов район са силно затруднени, поради изчерпване възможностите на старопланинските проходи и големите разходи за тяхната поддръжка, което се отразява върху икономическото развитие на двата планови района. Тунелът ще осъществи пряка, бърза и удобна връзка между големи промишлени и товарообразуващи региони като Русе, Велико Търново, Плевен, Ловеч, Севлиево, Габрово от Северна България и Пловдив, Стара Загора, Хасково, Казанлък от Южна България. Чрез този тунел ще се създаде по-пряка връзка на страните от Североизточна Европа през Румъния и България с пристанище Александруполис на Бяло море, както и за връзка с автомагистралите „Хемус", „Тракия", „Марица". В съображенията се подчертава още, че с този обект ще се разгърне потенциалът на Северна България за транзитния трафик, ще се осигури и връзка между Дунав мост и магистралите „Хемус", „Тракия" и „Марица". Пътят през Шипка отдавна е морално и физически изчерпат, създава затруднения за многократно увеличения трафик, дори и през летните месеци. Посочва се още, че като съставна част от Международен коридор № 9, той не отговаря на международните изисквания за път от такъв клас.
Декларацията завършва с увереността, че изтъкнатите причини са достатъчно основателни, така че държавата в лицето на Министерски съвет, Министерството на регионалното развитие и Министерството на финансите да предприеме всички необходими действия за продължаване на подготовката, строителството и реализирането на обект „Тунел Шипка" и подходите към него. Както и включването на тунела в обектите, които ще се изградят със средства по оперативните програми, финансирани от ЕС през следващия програмен период 2014-2020 г.
Декларацията решението за нейното вземане ще бъдат изпратени до Министерски съвет на Република България, Министерство на регионалното развитие и Министерство на финансите.