Още 10 големи гари - с видеонаблюдение
Секция: БЪЛГАРИЯ
28 Януари 2014 16:43
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Още 10 големи гари - с видеонаблюдение

София /КРОСС/ Посегателствата върху железопътната инфраструктура са наше ежедневие и ако санкциите са по-големи, порочните практики ще бъдат прекъснати. Това каза инж. Милчо Ламбрев, генерален директор на НКЖИ, по време на дискусия на тема „Терор на релси". В дебата участваха Антон Гинев-заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Светлозар Лазаров-главен секретар на МВР, Бисер Минчев-главен ревизор по безопасността на НКЖИ, Любомир Тодоров-ръководител служба „КИ и ВС", Чавдар Трендафилов-заместник изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ", Борислав Малинов-председател на БАР и други.

Възможностите на Компанията за предотвратяване на посегателствата са ограничени, тъй като не разполагаме с необходимия човешки ресурс и правомощия. Разгънатата площ на жп инфраструктурата е над 6 000 км., поради което е невъзможно да бъде охранявана. Въпреки това НКЖИ непрекъснато работи и предприема мерки за ограничаване на посегателствата. Компанията е осигурила охрана на най-рисковите райони и обекти чрез физическа охрана, СОТ и системи за видеонаблюдение. През 2013 г. на жп гарите: Кулата, Мездра, Видин, Стара Загора, Свиленград, Горна Оряховица, Русе, Русе разпределителна, Шумен и Кардам са изградени и са въведени в експлоатация системи за видеонаблюдение като сигналът от тях е изведен в районните управления „Транспортна полиция".
Предвидено е през настоящата година да се изгради видеонаблюдение на още 10 гари с голям пътникопоток.
Тази година трябва да е ключова, в която да се вземат мерки за прекратяване на посегателствата върху железопътната инфраструктура, вагоните и локомотивите, заяви заместник-министърът на транспорта Антон Гинев. МТИТС е предложило промени и санкции в Наказателния кодекс не само за посегателствата върху железопътната инфраструктура и подвижен състав, а и върху цялата транспортна система. Щетата като стойност не е голяма, но рискът от посегателството на един болт дори е голям, допълни Гинев.
По време на дискусията представители на НКЖИ направиха изводите, че наказанията трябва да бъдат по-тежки и да има по-засилен контрол над пунктовете за изкупуване на цветни и черни метали. Освен това България е единствената страна от ЕС, където няма строг контрол и мерки срещу крадци на метали. Дори когато се пуснат жалби към такива лица не се образуват преписки срещу тях, защото щета се класифицира, като незначителна.
Необходим е анализ в посока по-добра координация между компетентните и отговорни органи, както и да се помисли за изменения в Наказателния кодекс, каза главният секретар на МВР Светлозар Лазаров.