Старите марки „Стюардеса", „Родопи", БТ и „Опал" тръгват за руския пазар
Секция: Русия
03 Февруари 2014 10:34
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Старите марки „Стюардеса", „Родопи", БТ и „Опал" тръгват за руския пазар

/КРОСС/ „Булгартабак" подготвя първата партида цигари „Стюардеса", „Родопи", БТ и „Опал" за Русия, предаде Finmarket.ru, позовавайки се на руския в. „Известия". В средата на януари българската компания "Булгартабак-Холдинг", чийто мажоритарен собственик е дъщерното дружество на "ВТБ Капитал"- австрийската BT Invest GmbH, е подала заявка в "Роспатент" за получавана на изключителните права за ползване на търговската марка „Родопи". Патентният представител на "Булгартабак холдинг" в Русия Елена Гаврилова поясни, че за другите марки на компанията вече е получена регистрация. „Става въпрос за възстановяване на правата на компанията върху нейни исторически марки. Това е голяма заявка за влизане на руския пазар", каза Гаврилова.

Генералният директор на Погарската цигарена фабрика в руската Брянска област поясни, че именно неговото предприятие ще произвежда цигарите за "Булгартабак-Холдинг". "Ние ще играем ролята на производствена площадка", каза Игор Мойсеев, като поясни, че с продажбите ще се ангажира дружеството "Булгартабак Лоджистикс". Ръководителят на цигарената фабрика отказа да разкрие датата на влизането на цигарите в търговията на дребно, но поясни, че една кутия цигари от въпросните марки ще струва около 40 рубли, тъй като те ще бъдат произведени по акцизите от 2013 г. От "Булгартабак Лоджистикс" съобщиха, че цигарите ще се появят на пазара на дребно през февруари. Според Вадим Желнин, независим експерт в областта на тютюневите пазари, сътрудничеството с Погарската цигарена фабрика, а не транспортирането в Русия на вече готова продукция е напълно логично- този начин е по-евтин и предпазва прекъсване на доставките. Желнин отбелязва, че продуктите на българската компания попадат в нисък ценови сегмент. Според него, с повишаването на акциза и ежегодното увеличение на цените на цигарите, потребителското търсене се измества в посока само на евтини продукти от цена 40-45,5 рубли за пакет.