Бранимир Ботев: За първи път правителството осъзнава значението на туризма
Секция: Туризъм
06 Февруари 2014 17:17
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Бранимир Ботев: За първи път правителството осъзнава значението на туризма

/КРОСС/ "За първи път правителството осъзнава значението на туризма за България. През 2014 г. няколко пъти е увеличен ресурсът за национална реклама на страната ни като туристическа дестинация. За настоящата година правителството е предвидило 18 млн. лв. за национална реклама на целеви пазари и политики в туризма. Правителството и Министерството на икономиката и енергетиката имат философията да се провежда проактивна политика по отношение на туризма като индустрия, която е атрактивна и привличаща външни инвестиции. В тази връзка Министерски съвет прие две решения за създаване на работни групи за привличане на инвеститори и оптимизиране на административните процедури и координация на големи инвестиционни проекти в туризма. Това е само едно доказателство за убедеността на правителството във важната роля, която има туристическата индустрия", каза заместник-министърът с ресор туризъм Бранимир Ботев на пресконференция за 31-то издание на Международна туристическа борса „Ваканция и СПА Експо" 2014.

"Надяваме се, че всички взети от нас мерки и водени политики ще затвърдят тези добри резултатите и този възходящ тренд на българския туризъм ще продължи. Опитваме се да бъдем трансмисия между европейските програми и бизнеса, с цел по-добро позициониране на българския туризъм, по-голяма привлекателност на страната ни като туристическа дестинация и популяризиране на туристическите ни продукти на външния пазар", каза още зам.-министър Ботев.

Той допълни, че организираното представяне на тракийските съкровища в музея трябва да бъде използвано за промотиране на страната ни като туристическа дестинация в продължение на няколко седмици в Париж. Тракийските съкровища ще бъдат „локомотивът", а всичко останало, което предвиждаме ще цели да представи максимално добре България - гурме туризма, българското вино, кухня, културно-исторически и природни дадености. Известно е, че французите са големи ценители на културата и историята, която ние можем да предложим. Това е туризъм, при който получаваме и една добра реклама - „от уста на уста". Но най-важното е, че това е туризъм, при който туристът се връща отново, каза зам.-министър Ботев.