Микеланджело - майсотр на четката или на фалшификата
Секция: КУЛТУРА
10 Февруари 2014 11:48
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Микеланджело - майсотр на четката или на фалшификата

/КРОСС/ Микеланджело Буонароти може да загуби своята слава на един от най-великите творци в епохата на Ренесанса след като на пазара излезе книгата на френския професор Тиери Льонен, който допуска, че великият майстор на четката е възможно да е бил майстор фалшификатор.

Авторът на „Art Forgery: The History of the Modern Obsession" представя доказателства, че Микеланджело често е задържал оригиналите на известни произведения на изкуството у себе си, връщайки на собствениците добре направени копия. Според Льонен, именно по този начин италианският артист първо е придобил популярност и материално положение. Впоследствие той успял много по-лесно да стартира собствената си кариера. Но по онова време на този тип фалшификаторство не се е гледало с лоши очи. Негативната нагласа към него е развита в по-късен етап от историята.

„Микеланджело се е възхищавал на оригиналите и се е опитвал да ги надмине. Най-важните създатели на произведения на изкуството по време на Ренесанса обаче не са заклеймявали подобни трикове, а напровитив - те са им се радвали с ентусиазъм. Тогава във фалшификаторството е било много по-важно майсторството в репликирането на оригинала, отколкото в изграждането на капан за някого", казва Льонен.

Микеланджело ди Лудовико Буонароти Симони, известен още само като Микеланджело, е италиански ренесансов скулптор, художник, поет и архитект, представител на Флорентинската школа. Смятан е за един от тримата титани на Ренесансовото изкуство заедно с Леонардо да Винчи и Рафаело. Творчеството на Микеланджело се отличава с патос и непрекъснато търсене на идеала за красота като отражение на идеалите на епохата за физическа и духовна мощ и трагизъм. То оказва силно влияние върху Тициан и венецианската живопис и се смята за основа на стила маниеризъм.