Лозанов: Петров направи политическа реклама, но тя не се регулира от закона
Секция: БЪЛГАРИЯ
10 Февруари 2014 19:44
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Лозанов: Петров направи политическа реклама, но тя не се регулира от закона

/КРОСС/ "В Закона за радиото и телевизията да се въведе понятие за политическата реклама, която да бъде следена и санкционирана от Съвета за електронни медии (СЕМ). По подобие на търговските съобщения в редакционното съдържание, които в електронните медии са забранени, с изключение на продуктовото позициониране, което се регулира от закона". Така идея разви пред "Дневник" председателят на СЕМ доц. Георги Лозанов по повод случая с Росен Петров, който в неделното си предаване по Би Ти Ви от телевизионен водещ се трансформира в политик от "България без цензура".

"На този етап не виждам големи възможности да реагираме, защото това, което се случи, може да се опише като много активна политическа реклама от страната на един журналист, а политическата реклама въобще не съществува в нашия закон и по някакъв начин не е регулирана, с изключение само на предизборния период от един месец", заяви Лозанов.

По думите му в частните медии всеки може да извършва каквато и да е политическа реклама без да бъде нарушение.

Според нето тя трябва да е ограничена по време и по място. Лозанов заяви, че такъв медийно съдържание трябва да бъде обозначено и да е създадено на базата на договор.

"От СЕМ внимаваме случайно дали журналистът ще каже някоя марка на минерална вода и да я лансира и това води до изключително ясни реакции по закон. Вместо това можеш 40 минути да правиш представяне на една политическа партия, която също се бори за ресурс и го разпределя, а това по никакъв начин не е обект на санкция и регулация", смята Георги Лозанов.

Медийният експерт коментира случая с Росен Петров и от морална гледна точка. "При журналистиката трябва да се спазват определени професионални и етични стандарти. Естествено, че е нарушение на тези стандарти, ако журналистът използва собствената си журналистическа позиция, за да рекламира и да прави пи ар на политик", посочи Лозанов и добави, тези две роли трябва да са ясно разграничени.