Над 1000 безработни са се консултирали с психолог
Секция: БЪЛГАРИЯ
12 Февруари 2014 15:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Над 1000 безработни са се консултирали с психолог

/КРОСС/ 1 097 търсещи работа са получили индивидуална консултация с психолог в бюрата по труда в цялата страна през последните четири месеца на 2013 г.

467 от тях са мъже, а 630 - жени. 701 души са били с продължителност на регистрацията под 12 месеца, а 396 - над 12 месеца. Консултирани са 148 младежи на възраст до 24 г, съобщиха от Агенцията по заетостта.

Освен индивидуални консултации, в бюрата по труда са организирани и 95 групови занимания с психолози. В периода от септември до декември миналата година на тях са присъствали общо 1 238 безработни - 584 мъже и 654 жени. Младежите до 24-годишна възраст са били 411. 2 525 безработни (964 мъже и 1 561 жени) пък са се включили в проведените общо 438 Ателиета за търсене на работа. 702 от тях са младежи до 24-годишна възраст.

През последните три месеца на годината в бюрата по труда са анкетирани общо 2 154 души, използвали услугите на психолозите. 1 073 от тях са заявили, че услугата напълно е отговорила на очакванията им, а 1 067 са посочили, че тя е надхвърлила очакванията им. Само 14 безработни са останали неудовлетворени.

В бюрата по труда работят и кейс мениджъри, чиято задача е да свързват безработните със социалните, здравните и образователните институции, които имат отношение към проблемите им. Специално обучените кейс мениджъри са консултирали 1 686 безработни (784 мъже и 902 жени) през последните четири месеца на 2013 г. 236 от тях са младежи на възраст до 24 г. Анкетирани са общо 349 души, преминали през индивидуална консултация с кейс мениджър. 235 от тях казват, че услугата отговаря на очакванията им, а 113, че тя надхвърля очакванията им и ще я препоръчат и на други безработни. Един човек е заявил, че не е удовлетворен.

Обобщените данни сочат, че безработните са доволни от услугите и от времето, което специалистите им отделят.

Резултатите са налице - повишаване на мотивацията на обезкуражените клиенти, както и на самооценката им; подпомагане на безработните в процеса на самостоятелно търсене на работа чрез използване на разнообразни психологически техники. Повечето участници са положително настроени и активни, проявяват интерес към темите и задават въпроси. По време на индивидуалните и груповите консултации протичат дискусии, решават се тестове и се провежда ползотворен диалог за подпомагане на безработните лица.