BMW 640d Gran Coupe - урок по елегантност
Секция: Автомобили
13 Февруари 2014 08:38
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
BMW 640d Gran Coupe - урок по елегантност

Coupe-тата с четири врати (въпреки че реално това е оксиморон) в момента са страхотно популярни. Затова и очаквахме с голямо нетърпение (позакъснелия) отговор на BMW на „класика" Mercedes CLS. В тази категория често се включват и Audi A7, Porsche Panamera, Maserati Quattroporte и Aston Martin Rapide - макар че Audi и Porsche всъщност са с 5 врати.

По принцип пуристите изпадат в ужас, когато чуят, че едно Coupe може да има четири врати. Всъщност тази дизайнерска идея е на близо 60 години - още през 1954 година английският производител Bristol представя модела 405 - Coupe-лимузина с четири врати. През 1958 г.стартира производството на версията на Rover P5 с нисък покрив - първия автомобил, официално представен като Coupe с 4 врати.

През 2004 г. Mercedes „преоткрива" с CLS тази форма на елегантността - и не спира да твърди наляво и надясно, че е откривателят на тази ниша. След това в играта се включват повечето премиум-производители. Както се казва - всичко ново е добре забравено старо.

И докато някои от представителите на този клас изглеждат тромави и прекалено „пухкави", със „смъкнати" задници, BMW Gran Coupe е олицетворение на елегантността: ниско и издължено, с перфектни пропорции и класическа триобемна форма на каросерията. И според мен е много по-красиво от показания преди 5 години прототип BMW Concept CS.

Gran Coupe е по-дълго от Серия 6 Coupe с 11 сантиметра - които обаче са „вмъкнати" точно където трябва - в междуосието, което допълнително издължава силуета и увеличава пространството отзад. Задната седалка е наистина пълноценна - и то не само заради удобния достъп. Според BMW конфигурацията на седалките е 4+1 - с изричната забележка, че петото място е само за кратки пътувания.

Точно така - двете външни места отзад са изключително удобни, дълбоки и с достатъчно дълга опора за бедрата и място над главите - дори и за 2-метрови пътници. Заемането на средното място изисква от пътника известна гъвкавост на тялото - защото му се налага да седне като на мотоциклет, само че вместо резервоар между краката му ще се намира средният тунел и конзолата за управление на задния „климатик". Функционалността на автомобила се увеличава и от серийно сгъваемите облегалки на задните седалки, благодарение на които вместимостта на багажника се увеличава от 460 до 1265 литра.

 

Както и може да се очаква, комфортът на возене е забележителен. Driving Experience Control позволява избор между четири режима - Comfort +, Comfort, Sport und Sport +. В най-комфортния режим окачването дори допуска леко надлъжно разлюляване на автомобила - което е много приятно и разпускащо.

При Sport + окачването се стяга и колебанията на каросерията се ограничават до минимум - при това без особени компромиси по отношение на комфорта. 3-литровият редови шестцилиндров битурбо дизел е истински звяр - 313 к.с. и 630 Нм въртящ момент, който е на разположение още от 1500 об/мин. В комбинация със серийната 8-степенна автоматична трансмисия той ускорява 640d до 100 км/ч за само 5,4 секунди - и при това нито за секунда не звучи като дизел, а по-скоро като атмосферен бензинов „осмак". И не само звучи така, но и разгръща мощността си също толкова равномерно. Но е значително по-икономичен - при спокойно шофиране разходът е около 6-7 л/100 км - а при движение в режим ECO PRO дори и по-малко.

Технически данни

6 цилиндъра, битурбо; работен обем 2993 куб.см; мощност 230 кВт (313 к.с.) при 4400 об/мин; максимален въртящ момент 630 Нм при 1500-2500 об/мин; задно задвижване; 8-степенна автоматична трансмисия; Д/Ш/В 5007/1894/1392 мм; 0-100 км/ч за 5,4 сек; максимална скорост 250 км/ч; разход EU-Mix 5,5 л дизелово гориво/100 км., пише autobild.bg.

Цена: 165 600 лева