Научен анализ обръща представите за картина на Леже
Секция: КУЛТУРА
18 Февруари 2014 14:29
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Научен анализ обръща представите за картина на Леже

/КРОСС/ Изследване на молекулярно ниво доказва, че картина на Леже, собственост на венецианския клон на музея Гугенхайм, е фалшификат. Чрез използването на метода на радиовъглеродните тестове учените заключават, че растението, от което е извлечен памука, използван за направата на платното, върху което е нарисувана картината, е обработен не по-рано от 1959 г.

Картината на Фернан Леже се е водила в регистрите на музея, като от периода 1913-14 г. никога не е била излагана или каталогизирана сред документите на художника от негови биографи, изследователите му или дори самия Леже.

По този начин колекцията на Пеги Гугенхайм във Венеция се оказа в светлините на вниманието в последната седмица. Творбата, собственост на музея, бе разкрита от Института по ядрена физика на Италия като фалшификат, изработен след 1959 година. Автентичността на картината първо е бил заподозряна от арт историка Дъглас Купър през 1970 г., тъй като той не е намерил никакви факти за нейното съществуване, участие в изложбите на Леже, репродуциране и т.н.

В Института по ядрена физика отчитат, че изводите им са извън всякакво съмнение . Между края на 1950 и началото на 1960г. Студената война е удвоила концентрациите на радиовъглеродните замърсявания в атмосферата, а оттам естествено и във всички живи организми на това време. Чрез изследване на радиовъглерода в малка небоядисана проба от платното на картината, изследователският екип може да каже с увереност, че " растението памук, от който е произведено платното е посадено и обработено не по-рано от 1959г. или четири години след смъртта на художника."

Директорът на колекцията на Пеги Гугенхайм, Филип Райлъндс, каза пред медиите с облекчение, че най-после е било установено с убедителни доказателства едно съществуващо съмнение, благодарение на прилагането на иновативни научни техники. Облакът на несигурност е най-сетне вдигнат, а Дъглас Купър - оправдан, че е доказал своята авторитетна култура в познаването делото на Фернан Леже.